Simple Dexbowka by Kayman
( siemior - 08.05.2011 )

Barb ww lld 30lvl by DJ2v
( opes - 26.03.2011 )
Amazonka Lld 30lvl by Opes
( opes - 24.03.2011 )



Alchemic
Angrenost Realm - Serwer Diablo II
D2traders
Kronika Noktisa


+ Druga lekcja craftowania by RaptoR Wtorek, 18.10.2005, 1:53
Craftowanie , lekcja druga.

Ze wzgledu na prosby, zdecydowalem sie napisac druga (nie "dluzsza") lekcje craftowania. Nie mam ochoty powtarzac tego, co napisalem w poprzedniej, wiec po prostu napisze o tym, czego nie wspomnialem. Zaczne od paru rzeczy przydatnych podczas craftowania wszystkich itemkow.

Ilvl

Ilvl (czyli Item Level - poziom przedmiotu) to najwazniejsza rzecz podczas craftowania. Jesli przedmiot, ktory craftujemy ma 71+ ilvl, to dostaje 4 suffixy... A na tym, zeby nasz przedmiot dawal jak najwiecej, wiec nie craftujemy niczego z iLvl mniejszym od 70.
No tak - powiecie - latwo ci mowic, skoro nie widac nigdzie iLvl danego itemka! Niestety, ale Blizz zadbal o to, zeby z iLvl kazdy mial problem, a tylko niektore nielegalne programiki daja nam pewnosc, ze dany przedmiot ma taki, a nie inny iLvl. Ja zas proponuje uwaznie pamietac, co wlasciwie wkladamy do kostki Horadrimow. Przede wszystkim, przedmiot wygamblingowany (z Hazardu) ma iLvl maksymalnie o 4-5 poziomow rozny od naszego. Jednak kolejna przeszkoda jest poziom trudnosci, na ktorym wyhandlowalismy dany przedmiot, wiec radze zawsze chodzic na Hazard na poziomie trudnosci Hell.
Zeby nie mieszac w glowie dam przyklad - chcemy miec amulet z iLvl co najmniej 90. Bierzemy w takim razie postac na poziomie 95 lub wyzszym, zakladamy gre na hellu i kupujemy u Anyi pierwszy lepszy Amulet. Dobrze jest miec wtedy przy sobie przedmioty do zmniejszania cen handlarzy - Gheeda, runeword Edge w reku. Zapewniam was, ze wygrany amulet bedzie miec iLvl wyzszy od 90, wiec mozna z nim smialo pojsc na Craftowanie.
Przedmioty znalezione zas maja iLvl zalezny od lokacji, gdzie je znalezlismy. Oto pelna tabelka, zawierajace poziomy potworow, w calym D2. Przedmity maja identyczne poziomy, co potwory, ktore je dropnely, z tymze championy maja poziom o 2 wyzszy od pozostalych potworow w lokacji, zas bossy maja bonus +3.

tabelka poziomow potworow w poszczegolnych lokacjach

Skladniki

Kazdy craft potrzebuje czterech rzeczy, aby powstal. Pierwsza i najwazniejsza rzecz to ow item, ktorego bedziemy craftowac. Wazne jest, zeby byl dokladnie tej klasy, co wymagamy. Nie dotyczy to pierscieni i amuletow, ktore nie maja klas. Poza tym potrzebuja dowolnego jewelka oraz perfect gema. Kazdy craft Caster potrzebuje Ametystu, Blood - Rubinu, Hit Power Szafiru, zas Safety - Szmaragdu.

Amulety

Craftowe amulety w gruncie rzeczy sa najlepszymi przedmiotami. Mimo okrzykow zwolennikow Mary, powiem, co uwazam - nie ma lepszego amuletu w grze niz dobry craft. Zawsze craftujemy na Blood, ze wzgledu na bonus do zycia, czasem tez mozna skorzystac z Safety. Blood amu robi sie z runy Amn, zas Safety z runy Thul. Najwazniejsze cechy craftowego amuletu to:

+skill\tab - bez tego taki amulet jest w gruncie rzeczy nieprzydatny. Jesli przedmiot ma ilvl 90+ to mamy 100% szans na to, ze dany przedmiot bedzie dawac +2 do ktoregos taba lub skilli. Wszystkie +skill sa bardzo przydatne, ale najwiecej +pala skills, +sorc skills, +assasin skills, +java skills. Najmniej +necro skills (magiczny jest bardziej poszukiwany dla owej postaci), +druid skills (malo osob gra druidami). Z tabow, najwiecej warte jest pala - combat skills, sorc - wszystkie, najvardziej cold, assasin - traps, barbarian - warcries, amazon - wszystkie, najbardziej passive\magic.

+life - na ta ceche patrzymy najczesciej, zeby spojrzec, czy dany przedmiot jest cos wart. Amulety prawie zawsze craftujemy na blood, wiec amulet zostanie zboostowany na zycie dwa razy, jesli bedziemy miec farta. W kazdym badz razie - boost life bedzie zawsze, ale od farta zalezy, ile bedzie dawac. Boost bedzie sie wahac od 10 do 80, wiec moze byc naprawde spory. Dalej sadzicie, ze Mara jest lepsza? ;]

+strength - ta cecha jest niezmiernie wazna, poniewaz przedmioty zwiekszajaca sile postaci potrafia zaoszczedzic kilka bezcennych stat pointow wrzuconych w ta ceche. Maks do sily wynosi 30

+allres - niezmiernie wazna cecha, ze wzgledu na delikatnosc naszej postaci. Cecha ta moze sie wahac nawet do 20, wiec tyle, ile ma Mara

+fcr - wazna cecha dla postaci, ktore rzucaja czary. W odroznieniu od rare'owych amuletow, ktore maja albo 10 albo 0 fcr, crafty moga osiagac mniej okragle liczby. Wartosc moze sie wahac od 0 do nawet 20 na Craft Caster Amu.

Poza tym Blood Amu bedzie posiadac zawsze cechy +frw blow oraz +life steal. O ile frw przydaje sie kazdej postaci i bedzie sie wahac od 5 do 10, to jesli nasza postac nie walczy, to nie trzeba zwracac na life steal uwagi. Jednak jesli wyjdzie nam +pala combat albo +barbarian skills, to warto spojrzec rowniez na ta ceche. Waha sie ona od 1 do 9.

Safety amu dostarczy nam wspanialego 1-10 increased chance to block, a kazdy, kto gra na duelach wie, jak wazna to cecha, ktora - co wiecej - nigdy nie wystepuje na amuletach. Dodatkowo Magic Damage reduction 1-2 oraz Damage Reduction 1-4.

Pierscienie

Craftowe pierscienie wlasciwie przydaja sie najbardziej postaciom, ktorym +skill nie jest cecha absolutnie wymagana. Generalnie rzecz biorac - kazda lepsza postac uzywa rare'owych przedmiotow, a jako ze crafty to ulepszona ich wersja, to mozna na takich pierscieniach zbic majatek. Najlepsze pierscienie to Safety, Blood oraz Caster - Hit Power raczej nie robimy. Pierscienie Safety i Caster wymagaja runy Amn, Blood zas Sola. Najwazniejsze cechy craftowanych pierscieni:

+life - jak zwykle najwazniejsza cecha. W itemkach Blood ma rozpietosc od 10 do 60, zas na innych od 0 do 40. Sam osobiscie najwiecej mialem +56 life na pierscieniu, jednak pozostale cechy mi nie dopisaly ;] Dodatkowo warto spojrzec na + Vitality na Safety Ring - moze wyniesc od 1 do 5.

+mana - poniewaz postacie na najnowszych patchach nie boostuja nigdy energii, to ich zasoby many powinny byc zwiekszane przedmiotami. Craftowe ringi to swietny sposob, zeby dobrze zboostowac sobie ilosc many. Cecha ta w Caster Ringach waha sie od 10 do 110, zas dodatkowo mozna tu patrzec na bonus do Energii, ktory sie bedzie wahac na Caster Rings od 1 do 20.

+allres - jak zwykle bardzo przydatna cecha. Podobnie jak na rare'ach, na craftach mamy mozliwosc trafienia do 11 all resistances i bonusy z pojedynczych resow, ktore moga wyniesc do 20 na kazdy. Czyli jednym slowem mozna trafic na maksymalnie 31 boost na jednego resa.

+strength - ta cecha tez jest bardzo przydatna. Na Blood ring moze wyniesc od 1 do +25 strength, na pozostalych - do +20.

+life leech - czyli kradziez zycia. Jesli wystapi lacznie z mana leech, to bedizemy miec do czynienia z naprawde dobrym pierscieniem. Na blood life leech moze wyniesc od 1 do 11 oraz do 6 mana leech, zas na pozostalych 8 ll i 6 ml.

Paski

Generalnie sa dwa rodzaje paskow, ktore nam najbardziej beda odpowiadac - jedne mniej, drugie bardziej. Oczywiscie najwazniejsze sa Blood, niektorym moga sie spodobac rowniez Caster. Do Blood potrzebujemy Belt\Mesh Belt\Mithril Coil, oraz runke Tal, zas do Caster - Light Belt/Sharkskin Belt/Vampirefang Belt oraz runke Ith. Najwazniejsze statsy:

+life - jak zwykle najwazniejsza cecha, jakiej szukamy na takim przedmiocie. Na Blood Belt mozna dostac od 10 do 80 life, zas na Caster do 60.

+strength - druga cecha, na ktora warto spogladac. Maksymalnie +30 strength na obu rodzajach craftow.

+mana - jesli zdecydowalismy sie na Caster Belt, nalezy spojrzec przede wszystkim na ta ceche, jednoczesnie zwracajac uwage na ilosc fcr, jaka otrzymalismy z tej stalej cechy. Ilosc many na Caster Belt waha sie od 10 do 40, na Blood maksymalnie wyniesie 20.

+res - ostatnia wazna cecha. Jako ze allres nie wystepuje na paskach, to nalezy liczyc na wysokie osiagi pojedynczych resistow. Maksymalnie wyniesie 30 z kazdego pojedynczego zywiolu, oprocz ognia, na ktory bedziesz miec max 40.

+fhr - podrzedna raczej cecha, chociaz bardzo wazna. Maksymalna wartosc wynosi 24%

Jesli wykonujemy przedmiot dla postaci walczacej, warto spojrzec na wartosc ll oraz Chance to Open Wounds na Blood belt. Maksymalnie osiagna one 1-3 ll oraz 5-10 open wounds. W przypadku robienia caster belt wazne jest, zeby pasek dawal dokladnie 10 fcr, co jest jego maksymalna cecha. Minimalnie wynosi ona 5.

Rekawice

Rekawice wlasciwie sa robione wylacznie dla amazonek i zabojczyn. ze wzgledu na to, ze moga one zboostowac im drzewa Passive\Magic oraz Bow\Crossbow, zas zabojczyniom +Martial. Jako ze interesuje nas wylacznie wartosc +2, to wszystkie pozostale mozna sprzedawac zaraz po zrobieniu. Licza sie IMHO wylacznie Hit Power gloves (Chain Gloves/Heavy Bracers/Vambraces + Ort), ze wzgledu na Knockbacka. Najwazniejsze cechy:

+ias - czyli zwiekszona predkosc ataku. Maksymalna wartosc 20.

+life leech - maksymalna wartosc jak na rare'ach - 3%, dobrze jest ja polaczyc z mana leech - max 3%

+res - podobnie jak w paskach, mozesz miec zboostowane jedynie pojedyncze resy. Max 30, dla ognia - 40.

W przypadku rekawic, ze wzgledu na mala ilosc staystyk, wazne jest, zeby statystki wygladaly mniej wiecej tak - +2tab, +20 ias +3 dual leech. Resy juz nie bylyby wazne, jesli trafilibysmy na cos takiego.

Buty

Ostatnie przedmioty, na jakich nam zalezy przy craftowaniu. Generalnie wiadomo, ze niezwykle popularnymi butami na battle.necie sa Waterwalki ze wzgledu na perf life boost +65. Crafty natomiast moga maksymalnie zapewnic jedynie +20, jednak moga nam pieknie wymaksowac resisty w sposob, jakiego Waterwalki na pewno nie potrafia. Liczyc sie beda Blood Boots (Light Plated Boots/Battle Boots/Mirrored Boots + Eth) oraz Safety (Greaves/War Boots/Myrmidon Boots + Ort). Najwazniejsze cechy:

+life - jako ze buty nie maja naturalnego boosta w life, to bedziemy miec tu zaledwie podstawe, jaka daja Blood Boots, czyli 10-20.

+res - tu mamy najciekawszy boost. Jesli nam sie poszczesci, nasze buty moga dostac +40 res na wszystko, ale tylko w przypadku, jesli nic poza tym nie dostaniemy. Na dodatek, moga miec +50 fire res w przypadku Safety Boots, a to byloby naprawde "teh omg"

+mf - dla prawdziwych hardkorowcow ciekawy moze byc fakt, ze na takich butach moze sie pojawic do 25mf, co czyni w przypadku poprzednich statsow, czyni je naprawde konkurencyjnym przedmiotem dla War Travellera.

To by bylo chyba na tyle jesli chodzi o crafty. Jesli nagromadzi sie jeszcze jakichs pytan na ich temat, to sprobuje pomoc. Jedyne, co mi pozostalo, to zyczyc dobrej zabawy przy craftowaniu - jest to naprawde dochodowe zajecie. Jesli uda sie wam np trafic na amu +2 cold +30 str +80 life +20 all res +10 fcr, to badzcie pewni, ze za taki amu mozecie skompletowac konto drogo ubranych postaci ;] Powodzenia!

Zrodla:

www.dcboard.de - DCB forum crafting article by Curious
http://www.battle.net/diablo2exp/items/ - oficjalna strona internetowa Blizzarda o d2
www.d2data.net - jedno z najbardziej skladnych miejsc, gdzie mozna sie doczytac o szansach na wypadniecie przedmiotow z przeciwnikow
RaukGorth - moj mentor i nauczyciel w sprawach D2 ;]

Napisał: - raptor -
Do artykulu dopisano 23 komentarz(y). Dodaj własną opinię!

Musisz być zalogowanym aby napisać/obejrzeć komentarze.
login:
hasło:
Nie masz jeszcze konta? Możesz je założyćtutaj.


+Przeglądarkowe gry
+Pogadajmy o filmach
+jaja sobie robią
+Gra o tron
+Pomóżcie w zakupie monitora :)
+Pogoda
+Hot Candy Land
+Szczecin Game Show
+mod do Lod sprzed kilku lat
+Propozycja
+Chary PvP oazy
+Luźna propozycja.
+Klan Infernal Hunters
+Cain's Bastards
+[WC] - Wybrańcy Charsi
+Klan diablo 3 < Rage > Zaprasza
+Klan Tajemnica poszukuje graczy SC NLD
+KU Przestrodze! Ban za obrazę gracza?
+Nazwy/skin przedmiotu
+Fakty i mity diablo 2


+Patch 1.10 dla Diablo 2 LoD
+Ancestral Recall v1.10
+Patch 1.11b dla Diablo 2 LoD
+Patch 1.09 dla Diablo 2 LoD
+Patch 1.11 dla Diablo 2 LoD
+Ukryte postatacie
+Cheater choice ver.3
+Uniq Rare Betmod
+D2itemsdatabase
+Valhalla 4.5r3
Czy będziesz grał w trybie rankingowym po wyjściu aktualizacji 2.1.0 w Diablo III ?
Tak
Nie


COOL SITE - konkurs www na najlepszš stronę internetowš
Lista polskich stron o Diablo II
Zagłosuj na Twoją ulubioną stronę raz dziennie!