Simple Dexbowka by Kayman
( siemior - 08.05.2011 )

Barb ww lld 30lvl by DJ2v
( opes - 26.03.2011 )
Amazonka Lld 30lvl by Opes
( opes - 24.03.2011 )



Alchemic
Angrenost Realm - Serwer Diablo II
D2traders
Kronika Noktisa


+ Paladyn PVP Overpower Smiter by Meritus Poniedziałek, 19.07.2010, 11:35
Ostatnim celem jaki sobie postawiłem było napisanie tej taktyki, teraz moge już odejść od diablo czując sie docenionym za 2 lata mojego nałogu. To co własnie czytasz jest moją 3 taktyką odnośnie najuniwersalniejszej postaci PvP, Smitera. Smiter ma w sobie coś, co daje mu szansę na wygranie z każdym, a zarazem nie jest trudną postacią do grania tak jak np ama, czy inne hybrydy paladyna, gra sie dość łatwo i przyjemnie. Oczywiście trzeba grać z głową, bo da sie przegrac nawet z smitem mającym jakies crapy ^^. Najtrudniejsze jest opanowanie łapania podczes szarży w name lock innego smitera, można sie przy tym ładnie zamotać i szybko przegrać. Tą strategię można niejako potraktowac jako kompendium wiedzy o smiterach z wyłonienieniem imo najlepszego, czytaj najuniwersalniejszego. Co tu dużo gadac, przejdźmy do konkretów.

Spis Treści:

1. Skróty

2. Tabelki

3. Skille

4. Ciekawostki

5. Sposoby nabicia 90lvl w jak najkrótszym czasie

6. Wyposażenie

- Build 1 (pvp dla ubogich)
- Build 2 (oryginalny)
- Build 3 (na ubery)
- Build 4 (lame smite z lt)
- Bulid 5 (Pcl/epvp)
- Build 6 (nld smiter)
- Bulid 7 (Uniwersalny smiter imo the best build) Taki rodzynek na koniec ^^

7. Strategie walki

8. Króciutkie zakończenie

]--------------------------[

1. Skróty

Taktyka ta jest w odróznieniu od poprzednich moich taktyk adreswoana dla mniej zamożnych graczy, któży mogą kilku pojęc nie zrozumiec więc oto najważniejsze skróty, którymi będę sie posługiwał:

dr - damage reduce - redukcja obrażeń
pvp - player vs player - gracz kontra gracz
ias - increase attack speed - zwiększona szybkość ataku
fhr - faster hit recovery - szybsze odzyskiwanie równowagi
foh/foher - fist of heaven - pięść niebios, zazwyczaj paladyn oparty na tym ataku
abs - absorb - absorbcja
anni - annihilus - talizman wypadajacy z klona diablo
ba - berserker axe - berserkerski topor
bk - bul kathos ring - obraczka bul kathosa (pierscien), bk5/bk4/bk3 - pierscien z wykradaniem zycia 5/4/3%
bone necro - nekromanta uzywający umiejętności trucizn i kości
bug - blad w grze
build - okreslony rodzaj budowy postaci, rozdania statystyk i umiejetnosci oraz dobrania ekwipunku
cb - crushing blow - druzgocące uderzenie
cbf - cannot be frozen - nie można zamrozić
char - character - postać
cta - call to arms - wezwanie do broni - slowo runiczne
dmg - damage - obrażenia
dusk - dusk shroud - wieczorny calun (zbroja)
eni - enigma - słowo runiczne
ed - enhanced damage - zwiększone obrażenia
fana - fanatyzm - aura paladyna zwiekszajaca dmg i ar
forti - fortitude - hart, slowo runiczne
fps - frames per second - ilosc klatek na sekunde
frw - faster run/walk - szybsze bieganie/chodzenie
life - zycie
mb - mind blast - jeden ze skilli zabojczyni
mp - mage plate - Zbroja maga (zbroja)
res - resistance(s) - odpornosc(i), all res - wszystkie odpornosci
str - strength - siła
pb - phase blade - fazowe ostrze (miecz)
torch - hellfire torch - pochodnia piekielnego ognia - unikatowy duzy talizman
vita - vitality - żywotność
wisp - wisp projector - ogniskowiec (pierscień)
zaka - herold of zakarum - herold zakarum (tarcza pal)

]--------------------------[

2. Tabelki

..::Szybkość odzyskiwania równowagi[FHR]::.

27% fhr - 6 frames - troche mało ale niekiedy będzie musiało tyle być
48% fhr - 5 frames - główny próg fhr, na którym bazujemy
86% fhr - 4 frames - warty uwagi na trapki
200% fhr - 3 frames - nie do osiągnięcia w naszych warunkach

..::Redukcja obrażeń[DR]::..

Tu ograniczam się do takich wniosków: vs. Barb, inny smiter, assa ww, ele dru itd. wiadomo o co chodzi. Ma byc 50dr a na sorc itp moze być mniej. Dlaczego ma byc mniej? O tym będzie w dalszej części. Dlaczego 50dr? Ponieważ jest to największa działająca wartość na 1.11 przy PvP.

..:: Zwiększona szybkość ataku [IAS] ::...

Ias przy smite dla broni z base speed 0* (ba)

Ias | frames without fanaticism | frames with fanaticism
15 10 8
20 10 7
30 9 7
50 8 7
55 8 6 Jak widać przy większych wartościach szybciej nie będziemu uderzać. Czyli z ba griefem 35> Musimy mieć 20ias z items.
90 7 6
180 6 6

Ias przy smite dla broni z base speed -30* (pb)

Ias | frames without fanaticism | frames with fanaticism
5 8 7
10 8 6 Czyli jak widac grief nawet z najgorszym możliwym ias spokojnie wyciągnie max próg.
25 7 6
65 6 6

Ias przy smite dla brioni z base speed -10* (np. Berła)

Ias | frames without fanaticism | frames with fanaticism
10 9 7
15 9 7
30 8 7
35 8 6 Jak widać sama broń grisworlda ma +40ias więc jest z nią max ias
60 7 6
130 6 6

..:: Zasięg Broni ::..

- ba range 3
- pb range 2

Zasięg broni działa także na zasieg pchniecia. Widac to vs barb jak barb robi ww z ba griefem/botdem obok smitera i trafia go. Wedy smiter z pb go nie siegnie,a z ba owszem.

]--------------------------[


3. Skille

Combat skills:
Smite -- 20pkt -- Podstawowa broń
Charge -- zależnie od lvlu maxujemy ostatnie-- To jest najlepsza umiejętność panadyna, umiejętne posługiwanie się nim daje wielkie efekty.!!!
Hshield -- 20pkt -- Bez tego smite nie istnieje. Dodaje bardzo duzo do ataku i ofc poprawia obrone ( i to jak )
Holybolt -- 1pkt -- na dojście i nie pogardzimy na tvt
Blessed hammer -- 1pkt -- na dojscie, nieprzydatny dla smiera.
Reszty sie tu czepiać nie będziemy

Offensive auras:
Might --1pkt -- na dojście.
Blessed aim --1pkt -- na dojście
Concentration -- 1pkt -- na dojście
Fanatism -- 20pkt -- ias+dmg co tu więcej mówić daje nam max próg ias. Niezbędny!
Holy fire --1pkt -- na dojscie
Holy freeze -- 1pkt -- mozna się pobawic zamrazając np. ame jak ucieka podbiec i szybka zmiana na smite+fana, kilka uników i pada. Ogólnie można sie pobawić tym skillem.
Można powiedziec, że zmarnowałem tu 2pkt na Holy freeze i Holy fire bo powinny one zasilic Charge ale ja zrobiłęm tak żeby urozmaicić tą postać i przy pewnym skillu wykorzystać walory Holy freeze. Bo przy zmianie aury na fana oponent jest zamrozony jeszcze przez okolo 2s.

Defensive auras:
Prayer --1-20pkt W zależności czy to ma być smite tvt -- przydatny, leczący skill
Vigor -- 1pkt -- Szarża+Vigor = wielki lag dla przeciwnika, co daje nam potężną przewagę
Defiance – 1-20pkt – Można tu dać max albo 1. Dodaje tylko defa, przydatnego przy melee charach jak mamy zamiar grac na jakies rulez polecam dać 8-10 reszte w Playera.
Cleansing -- 1pkt -- jak nas coś zasmrodzi, np jakaś trutka od "śmierdzącego" nekromanty, bez urazy ofc
Medi -- 1pkt -- jak nam się mana skończy przy przeciągającym sie wyroku wydawanym na przeciwnika warto uzyc.
Salvation -- 1pkt -- czasami przydatne na postacie obnizające nam resy np. Foh czy orb/bliz sorc.

]--------------------------[

4. Ciekawostki

Bulid paladyna na smitera jest popularny ze względu na te 2 najważniejsze fakty:
-smite igonoruje obrone przeciwnika
-smite igonoruje blok przeciwnika
Więc Zawsze trafia z niemałym dmg. Trudność polega tylko na tym aby podejść pod oponenta

Jakby nie szarżą to paladyn z Pb griefem nigdy nie podszedł by pod paladyna z ba griefem ponieważ jak wyżej napisałem Zasięg ba (3) a pb (2).

Co działa ze Smite skilem:

druzgocące uderzenie - podstawowa rzecz jak gramy na rules.
otwarcie rany
% ed (np jewele 40ed/forti/phoenix)
add dmg (grief, astreon , odkupiciel)
uderzenie oślepia cel
uderzenie zamraża cel
uniemożliwia leczenie sie potworów

Co nie działa ze smite skilem:

ll,ml (wyjatkiem ll po rzuceniu life tap)
zabójcze uderzenie ( jak ktoś mówi ze lord jest najlepszy dla smitera z pb griefem, bo ma zabójcze uderzenie: wyśmiewamy go ^^)
+ max/ + min dmg (np jewele + 15 max , + 10 min , talizmany + max itp)
elemental dmg (raven frost wt itp.)

Atrybuty początkowe

Siła: 25
Zręczność: 20
Żywotność: 25
Energia: 15

Punkty Życia: 55
Stamina: 89
Mana: 15

Bonusy co poziom

Życie +2
Stamina +1
Mana +1.5

Bonusy po dodadniu atrybutu

1 punkt Żywotności daje 3 punkty życia
1 punkt Żywotności daje 1 punkt Staminy
1 punkt Energii daje 1.5 punkta do Mana

Dr & Ow

dr nie dziala na otwarcie rany
dr nie dziala na druzgocące uderzenie.
druzgocące uderzenie w pvp zabiera 1/10 life za kazdym trafieniem.
druzgocące uderzenie bardzo ladnie dopala life tap.

Blok

Gdy biegamy, blok spada o 2/3 obrona do 0, wiec lepiej biegac na szarzy z wlaczonym chodzeniem. Nie ma róznicy w szybkości poruszania sie na szarży, a w przypadku smite vs smite przeciwnik jak złapie nas w nl i zbliży sie na tyle aby uderzyć z szarży, mamy większa szansę na niepowodzenie jego ataku szarżą.

Charge bugi

1. Przy atakowainu szarżą - następuje szybka zmiana na umiejętność smite, paladyn zastyga w bezruchu, wtedy mamy 2 wyjścia: wyjść z gry, albo nacisnąć klawisz zmiany broni. U mnie nie zawsze działa zmiana broni czasami trzeba nacisnąc kilka razy
2. Przy namelocku - np. jak złapiemy sorc w nl a ona ucieka kilka ekranów dalej na tele, to postać zaszyna biec w jej stronę a my nie mamy nad nim żadnej kontroli :/ głównie w takim przypadku pomagają bagienka które nas zatrzymuja i odzyskujemy kontrole.
3. Jeżeli zginiemy podczas biegu na szarży, to juz nie mozemy biec na szarży. Wtedy pomaga only brb.
4. No i na konieć bug dzięki któremu smiter jest tak potęzny - charge lag. Powoduje on to, że przeciwnik widzi nas w pewnej odległości a my juz stoimy koło niego i "wykańczamy" go ^^

Bug str

Co to jest Str bug ?
Jest to bug polegający na źle kalkulowanej sile przez program, przez co po zdjęciu jakiegoś tam itemu dodającego siłę wciąż można nosić ten najcięższy item, lecz wtedy, kiedy wraz z bonusem do str od najcięższego itemu total str wynosi tyle co jego lvl req. Przykład: powiedzmy, że twój total str wynosi 50. Chcesz założyć eni mp , ale brakuje ci + 5 str, zakladasz ring co daje minimum 5str. Eni mp str req wynosi 134, po założeniu ringa twój str wynosi 55, why? Dlatego, że eni mp samo w sobie daje 6x str, przez co po zdjęciu ringa pojawia się sedno buga, czyli pierw liczy bonus str od wfa, a dopiero potem sprawdza czy postać spełnia eni mp requirements. Jeżeli nie będziesz miał założonego tego przykładowego ringa, umrzesz i nie będziesz miał slotów w inv by podnieść wf, to nie podniesiesz ciała i gra będzie to postrzegałaa jako zwykłe nie spełnianie req !
Uwaga !!!
Jeżeli podniesiesz część ekwipunku a druga część będzie leżała na ziemi to nie wychodz z gry!!! Jeżeli wyjdziesz stracisz bezpowrotnie items które nie podniosłeś.

PreCast/Pre Bo

Gdy zabraknie nam ar, mozemy nałożyć kończyny demona i przed duelem włączyc urok, tak samo zniknięcie z innego itemsa np amu z ładunkiem. Można także zastosowac pre bo, czyli nałożyć itemki dające jak największy lvl bo np. zamienić verdun->arach raveny->2xbk 3pc 100life->mare i mamy około 20lvl bo. Jest to torche lame ale przecież przeciwnik tez może tak zrobic jak troche ruszy głową


Moje ustawienia klawiatury(bindy):

F1 Smite
F2 Szarza
F3 Vigor
F4 Fana
`(inaczej ~) Holy freeze
F5 Hshield
F6 Medi
z Dowodzenie
x Rozkazy

Przyzwyczaiłem sie do takich ustawien i osobiście takie polecam ale to sprawa gustu. Pamiętam, że jak zaczynałem grać tą postacią to trudno mi było znaleźć optymalnych ustawień klawiatury.

Perfect smiter ubrany na smite vs smite:
49dr/48fhr/75%blok/cbf//34x20lsc+1pc12fhr perfect torch/perfect anni/25% slow target/pre bo.

Life - 5.5k
Mana - 700
Str - 162
Dex - 136
Vir - 592
Eng - 57
Def - 20k
Smite dmg widoczny w tabelce - 2.5k

]--------------------------[

5. Nabijanie lvl-u

Na początku mojej przygody z Diablo było to jedno z głównych przyjemności grania, ale z czasem robienie postaci staje sie nużące, czasem było tak, że miałem juz all items dla jakiejś postaci ale nabić jej lvl się nie chciało ^^ Jednak nie ważne czy sie chce czy nie chce trzeba jakoś zdobyc ten 90 lvl. Tu mamy 3 wyjścia.

1. Ja, jak zaczynam robić postać, sam przechodze act1 na jednej grze tak dla czystej przyjemności grania i w act2 prosze kolege o tomby(20lvl) i pużniej cow(20-24) Jak grałem, miałem takiego kolege który nie wiedział co to znaczy odmówić pomocy z mojej strony tez nigdy mu nie odmówiłem. Teraz strasznie żal mi kończyć z diablo2, przede wszystkim dlatego, że miałem takich zajebistych kolegów (trust w 200%, między innymi przezucali mi pc45l) ehh strasznie żal ale jak juz postanowie to tak zrobie. Oj srki za Off topic. Tak więc w skrócie:

trist - 14lvl
tomb - 20lvl
cow's - 24lvl
starzy - 25lvl
br's norm - 40lvl
starzy - 41lvl
br's kosz - 60lvl
starzy - 61lvl
br's hell - 99lvl

2. Można także zrobic postać classic. Nabić 25lvl taxi do act4 hell. I juz na LoD poprosić kolege o diablo runy do 60 lvl. Z mojego doświadczenie to jest najszybszy sposób nabicia szybko poziomu. Po 90 lvl idzie jak krew z nosa, a smiter jest postacią której nie potrzeba dużego lvla zeby rozdać wszystkie niezbędne skile więc na 90 lvl i można skończyć z expowaniem postaci.

3. Po prostu jak nas na to stać płacimy za lvling 1-90lvl te hr+2ists i mamy w 48h gotowego smitera bez zadnego punktu w statystykach an w skillach


]--------------------------[

6. Wyposażenie

Jak pewnie każdy zauważył w spisie treści, poniżej znajduje sie rozstawienie items w różnych kombinacjach. Niektóre podobne inne zupełnie inne. Dla bogatszych i dla tych biedniejszych. Przydatne podczas zabawy w ligi i na free rulez. Ja osobiście preferuję build 7 ponieważ jest najbardziej uniwersalny i da sie smitera przebrać odpowiednio na potrzeby konkretnego przeciwnika. Zacznę od buildu dość niespotykanego, dostępnego dla biedniejszych graczy, a przy tym całkiem dobrego na smite vs smite. Miałem takiego paladyna dobrych kilka miesięcy temu i nawet nieźle sobie radził. Niektóre zdania będą kontrowrsyjne ale to jest moja opinia i nikt jej nie zmieni. Dodam ze bez cta nie obędzie się w żadnym, oprócze pvp/pcl buildzie. Nie kupujcie jakiegos tam cta1/2/3. Lepiej poczekać, pozbierać isty i kupic cta5/6. U smitera jest ogromna różnica życia dzięki większemu lvlowi bo.

Bulid 1
Smiter dla biednych w przedziale cenowym (16-20++)ist's. Jeżeli nie dysponujemy takim majątkiem nie zawracamy sobie głowy smiterem pvp, ponieważ kolejne pojedynki będą pasmem rozczarowań tym typem paladyna.


Hełm
Shako+Rubin (lepiej z jahem ale drożej)
Zbroja
Shaft+shel(Upg można ale nie koniecznie, bo i tak trzeba mieć str na upg zaka. Przede wszystkim dużo life / dr / fhr, tani i dobry. PS wszyscy mowią ze tani a dobry to dwie różne rzeczy ~~ mylą się !!
Pasek
Verdungo może być nawet 10dr
Broń
Grief pb (dobrze by było 39x)
Tarcza
Upg Zaka+ diament ( Najlepsza tarcza smitera ma prawie wszystko, co potrzeba. Diamentujemy, aby podrasować nasze mizerne resy)
Rękawice
Bloodfisty ( 30fhr + life, mniam)
Butki
Sands (Przede wszystkim fhr, a do tego ładny bonus do str i dex no i powalający res psn)
Ringi
1 raven + 1 Bk3 (i tak ll nie działa na pvp ani na smite skill) i absy
Amu
Mara (najlepiej ofc 30 ale to juz zależy od kasy)
Ekwipunek:
Torch+Anni+37sc 20life

Takie ustawienie daje nam 86fhr 50dr, dość dużo life, czyli do walki z postaciemi typu melee smiter jest gotowy do walki na równym poziomie. Sprawa komplikuje sie, gdy wyskoczy nam jakiś caster wtedy zakładamy zamiast shafta coh (jeżeli nas nie stać to vipera) Jakies absorbki np. 2xraven na cold sorc i koniecznie, jeżeli walczymy z postacią używającą błyskawic, wigor boga gromów jest tani a przy tym bardzo dobry. Dodam, że taki smiter walczy na równym/prawie równym poziomie ze smiterami duuuużo droższymi. Jakość/Cena wygrywa wszystkie testy

Zalety:
- TANI !!!
- Maksymalny próg zmniejszania obrażeń
- Stosunkowo dużo życia
- 86fhr vs all
- Ogólnie hit jakości do ceny

Wady:
- Strasznie mało res
- Crapny wygląd (tez zaleta przeciwnik nas lekcewazy ^^)
- Strasznie mały lvl bo.
- Jak widać więcej zalet niż wad ^^

Staty:

-str pod items
-dex do 136
-max vit
-no eng


Bulid 2
Smiter dla bogatych, znudzonych monotonicznością diablo. Przedział cenowy (60-100++)ist's zależy głownie od pc life.

Hełm
Coa ber ber ( nie ma gdzie znaleźć dr dlatego coa BerBer jest podstawą tego buildu)
Zbroja
Forti ( Trzeba pamiętać, że +ed działa na smite tylko nie widać tego w tabelce więc otrzymujemy dzięki temu itemowi sporo dmg)
Pasek
Verdungo (Niestety tu najlepiej jak będzie perfect verdun tak jak coa ber ber przy perfectach będziemy mieli 46dr więc nie maxymalnie ale wystarczająco)
Broń
Grief (koniecznie pb bo żaden item nie daje tu ias)
Tarcza
Phoenix ( Tak samo jak forti, bardzo duży kop do dmg. Poza tym wiele bardzo przydatnych statów, ważne jest, aby robić w elite tarczach imo najlepiej w zakarum 45res aby dało się jakoś później to ewentualnie sprzedać ważny jest perfect res)
Rękawice
Steelrendy (tak samo jak phoenix i forti, +ed jest najważniejsze w tym buildzie więc konsekwentnie dążymy aby mieć go jak najwięcej)
Butki
Shadow Dancer (30fhr 20-25dex to nam trzeba)
Ringi
Raven+Bk3 (cbf raven i przydatny do bloku dex a bk wiadomo - + 1 skill i sporo life)
Amu
Mara (res, + 2 skille + staty - ogólnie najlepszy amu)
Ekwipunek
1pc 12fhr, 8xpc najlepiej z life, torch, anni

Staty:

-str pod items
-dex albo pod blok, albo bez bo. Ta tarcza wymaga sporej ilości użytych pkt w dex aby miec 75%
-max vit
-no eng

Zalety:
- Bardzo duży dmg z szarży i ze smite
- Duży ogólny res
- Dośc dobry dr
- Niezły próg fhr
- Niezły wygląd (lajtowa aura)

Wady:
- Stosunkowo mało life
- Koniecznośc dodania dużo punktów do str i do dex (blok)
- Dość drogi
- Bardzo mały lvl bo
- Dość wolny (brak frw przydatnego do dochodzenia do miejsca bitwy :D)
- Mało skuteczny
- Istnieją lepsi smiterzy :-)

Build 3
Smiter dla ekstremalnie ubogich ubijaczy uberów. Przedział cenowy (2-3++)ist's

Hełm
Twarz Wilhelma+Um (Dlaczego? Ponieważ szybkość ubijania smitera zależy albo od ogromnego dmg albo od sposobu jakim jest Cb - im więcej tym lepiej)
Zbroja
Anioł stróż+Um/Viper (w tym smiterze chodzi o to aby było jak najwiećej resów i Cb więc jeżeli mamy po convie 75/85 res to anioła nakładamy, jeżeli nie to viper zostaje z tych najtańszych z good resem)
Pasek:
Wigor Boga Gromów (Jak każdy wie kto był w tristram mef daje conva i atakuje głównie light skillami więc warto mieć ładny res light)
Broń:
Światło Niebios+ 2x Runka Shael (Aby wyciągnąć max ias z tym cudem trzeba mieć 55 ias z items, czyli oprócz tego berełka potrzeba 15 ias co da nam gniew lorda. Poza tym Cb ma to berełko i + dmg, mniam)
Tarcza:
Sacred Targe 4xperfect diament(Dobrze by było 4x res aby tarcza miała sama wtedy z convem da się osiągnąć all res przy convie, a na light 85. Dlaczego własnie ta tarcza? ponieważ ma największy blok z elite tarcz i co najważniejsze najmniejsze wymagania.)
Rękawice:
Uchwyt Drakuli (Aby przeżyć potrzeba nam Lt bez tego jest strasznie ciężko)
Buty:
Jeździec Rzezi ( Cb/Ow ładny def fhr imo the best dla tego pala)
Amu:
Gniew Lorda (skill/ias i taniocha the best)
Ringi:
Kruczy lód / Wsip
Ekwipunek:
Sc z life za pul mozna kilkanaście 18-17 sc kupic i jak potrzeba to sc z resami

Staty:

-str pod items
-dex nie jest nam potrzebny, mamy max blok więc nic nie dajemy, najwyżej pod items
-max vit
-no eng

Zalety:
- Extremalnie tani
- Duży % Cb, przez co szybko radzi sobie z uberami
- Olbrzymi res z convem (95 można uzyskać)!!
- Maksymalny próg ias 6fps

Wady:
- Mała ilość life ( brak cta )
- Brak Fhr
- Bark Dr
- Only na uberki
- Grająć pvp nim prawie każdy będzie pisać: "izi noob"

Build 4
Smiter dla ludzi kochających lt i nieumiejących bez tego grać. Jak by nie było: lt jest cholernie skuteczne. Przedział cenowy (40-80++)ist's

Hełm:
Tylko jedyny alby mieć 50dr musi być Coa BerBer ponieważ używamy exile zamiast zaka ber.
Tarcza:
Only exile build bazuje na lt a ta tarcza ma aż 15% szansy rzucenia tego, poza tym robimy najlepiej w eth zakarum z resami. Fajnie by było, gdyby bugged, to można wyciągnąć spory def. Należy pamiętać, że z exile nasz blok jest słaby, ponieważ nie warto maksowac go kosztem tak dużej ilości life.
Zbroja:
Only Enigma ponieważ extremalnie ciężko jest zdobyć str do coa 174str req i tak będzie trzeba dodać coś do str nawet przy drakulach15+anni20+torch20+enigma ~68 sands 15 mamy 163str czyli 11str musimy dać kosztem life ~33life tracimy. Ale zyskujemy fhr res no i 31dr.
Rękawice:
Aby miec większą sznasę na rzucenie lt, zakładamy drakule, które pozwalą nam nosić enigme w dusku i podnoszą ogólny str, potrzebny do coa.
Buty:
Pozostają nam sands dają sporo do vita, fhr, no i ten brakujący str. Dobrze by było jak by były eteryczne.
Pasek:
Najlepszy będzie verdungo ze względu na duży kop do dr i do vita
Broń:
Pb grief gdyż nie mamy skąd wziąć do ba griefa ten niezbędny ias do 6fps
Amu:
Mara i 3pc 100life wiadomo można/lecz musowo pre bo i jak np. smite vs smite to 3pc life i jazda.
Ringi:
Raven i Bk najlepiej mieć 2xraven 20dex i 2xbk3. And abs-y.
Ekwipunek:
Grając z coa warto by było mieć 86fhr próg czyli 3xpc12fhr anni20/torch20 i resztra 20life sc

Staty:
str - Tak żeby unieść CoA
dex - aby było z 1 ravenem 136 (wymagania griefa i zarazem będzie max blok)
vita - max
energia - okrągłe 0

Zalety
- Stały próg 86fhr
- Duża szansa na rzucenie klątwy life tap (wyssanie życia)
- Stałe 50dr przy dużych odpornościach
- Bradzo duża obrona
- Jak każdy smiter daje rade spokojnie w tristram

Wady
- Strosunkowo mało life
- Dośc mały lvl bo
- Brak 75% bloku
- Znakomity tylko na melee chary
- Dość drogi
- Strasznie wyzywany za to lt
- Ogólnie imo dla napów

Build 5
Smiter pod zasady czyli cień tego co na free. Rules zostały stworzone po to, aby wyrównać szanse pomiędzy róznymi postaciami, by dzięki skillowi a nie items wygrywać potyczki. Jednak imo smiter został bardzo skrzywdzony. 35dr vs barb to jest kompletna paranoja, ale cóż, istnieją zasady, które trzeba przestrzegać, więc ten build całkowicie rózni się od normalnego smitera Jednak smitera z buildu x można łatwo przerobic (tylko go przebierająć) aby grał Pcl czy epvp.

Hełm
Odpada shako ber bo mamy za dużo dr na miejsce jego vs melee zakładamy shako jah albo vs fire sor/ light shako odpowiednio vex/lo.
Zbroja
Tutaj tylko mp enigma, ponieważ zakładająć tarczę z "hiper" resami nie możemy mieć więcej niż 200res na żywioł którego używa przeciwnik więc coh odpada
Tarcza:
Tutaj potrzebujemy 2x zaka 1 z berem drugi z jahem. A także imo najlepiej 2x zakrum 40res (nie więcej) jedna z 4x perfekcyjnymi szafirami a druga z 4x perfekcyjnymi topazami.
Broń:
Tutaj należy zapomnieć o griefe i astreonie; oba są niedozwolone grief ze względu na posiadającą w sobie moc a astreon za to, że ma 33%slow. Więc trzeba szukać innych rozwiązań, czyli broń grisworda 4soc z 4 berami w środku dla Cb i Ba botda. Te dwie bronie muszą nam zastąpić ukochanego griefa. Griswolda używamy na postacie posiadające bardzo dużlo life / dr etc. i także takie, które ciężko złapać pchnięciem tarczy. A botda analogicznie tam gdzie głównie szarżą będziemy zadawać obrażenia np sorcki,bone nec. Podsumowując potrzeba trzeba miec gris 4x ber berełko i botda. Bgoń grisa jest najlepsza ponieważ oprucz 4xsoc ma +40ias więc samo berło daje nam max bp ias.
Rękawice:
Bloodfisty są najlepsze. Str nam więcej nie potrzeba ani ias-u do broni a life i fhr sie przyda.
Pasek:
Powinniśmy mieć 3 paski; verduni, tg i snowclash, verdun gówinie dla dr/life/fhr a Wigor i Uderzenia będą służyć jako absorby poszczególnyh żywiołów.
Buty:
Przydadza sie 2 pary butków, czyli sands i ww. Sands dla podniesienia fhr a ww przy duelach nie wymagających fhr gdzie life jest ważniejszy.
Amu:
Grając na rulez nie można używać cta, tzn okrzyków z cta więc nie potrzeba nam większego lvlu bo. Dlatego mara odpada, także z tego powodu, że mamy z tarczy i tak juz maksymalne dozwolone odporności. Więc najlepszym wyjściem będzie ani 3 pc 9x life czy jak kogoś stać to 3pc 100life.
Ringi:
Tu trzeba pamietac o absorbach, na wszystkie postacie dozwolone jest posiadanie 1 abs punktowego lub %. Więc w teczce mamy razem 7 pierścieni 2xbk 2xraven i po jednym absie na każdy żywioł.
Switch:
Duch w jakiejś low req tarczy 35fcr +wizzy na pcl grając tvt sie przydaje do leczenia.
Ekwipunek:
Nie ma griefa więc teraz nawet pc sk > sc 20life. Najlepiej aby pc sk było 4x life ale to drogie zabawki jak nas nie stać to 3x life trzeba sie zadowolić. Aby grająć np. ele dru trzeba mieć 86fhr, potrzeba nam będzie 2xpc 12fhr+5fhr mały sc najlepiej z jakimś bonusem. Ogólnie staramy sie miec 48fhr a gdy niezbędny jest 86 bp to talizmanami uzupełniamy.

Staty:
str - Nic
dex - pod blok
vita - max
energia - owalne 0

Zalety i wady tu są niepotrzebne bo innych rulz smiterów raczej nie ma. Lepiej zrobić sobie smitera na free pograć 4fun i fb sorc grając rulz, bo smiterem pcl/epvp nie rozwalimy.

Build 6
Smiter nLD jest dużo potężniejszy niż na LD za sprawą bug tal arma i bug belta. Na cenach nld się nie znam więc nie podam przedziału cenowago

Hełmy:
Shako jah, shako lo, shako vex, shako ohm, shako cham - jak widać nie ma shako ber ponieważ dzięki armie i bb mamy łatwiutko 50%dr
Zbroja:
Tylko jedna zbugowany tal rash daje nam wszytsko ci smiter potrzebuje skill/res/dr
Tarcza:
Można założyc albo exile, albo zaka(jah) zależy od tego czy lubimy lt czy nie
Broń:
Tutaj na nld otwiera sie możliwość posiadania ba griefa ofc 34< przy bloodfistach, ponieważ bb daje nam +10ias którego na Ld nie dało sie znaleźć bez utraty fhr. Jednak można / nie musowo posiadać pb girefa jak by była potrzeba walczyć ze smiterem, który zwalnia nas np. ceglawami.
Rękawice:
Jeżeli używamy ceglawy to pb grief, jeżeli ba to bloodfisty. Dlaczego akurat te? Jest wyjaśnione wyżej ( w najbardziej rozbudowanym buildzie)
Pasek:
Only bb To jest taka rzecz, że aż szok - dr/skil/slow/ias/res no jednym złowem nie do zastąpienia.
Butki:
Najlepsze będą sands ze względu na fhr ( dążymy poprzez charmy aby było 86 cały czas )
Ringi:
2xbk i inne absy.
Amu:
Mara i 3pc 100life. Więcej nie potrzeba.
Ekwipunek:
Charmy z fhr jeżeli nie łapiemy 86fhr. Standardowo anni+torch i resztra sc 20life.

Staty:
str - pod items
dex - pod blok
vita - cała resztra
energia - owalne 0

Zalety:
- Cały czas 86fhr
- Bardzo dużo life
- 50dr leciutko wyciągnięte
- 75 res na hellu
- bardzo wysoki lvl pre bo
- nie trzeba go zbyt dużo przebierać
- Leciutko wyciągnięty max ias przy ba griefie

Wady
- trzeba dać coś do str aby unieść all

Build 7
Smiter z prawdziwego zdarzenia vs all, imo najlepszy. Niestety nie jest tani ale imo lepszego buildu smitera uniwersalnego nie da sie zrobić. Przedział cenowy (90-130++)ist's

Hełmy:
Czako czako i tylko czako najlepsze nakrycie główki dla smitera ma wszystko co powinno 2 skill ( czytaj 2 lvl bo więcej ) olbrzymi kop do life i many, 10 dr, 2 do all statystyk i można zrobić 1 soc rewelacjia!!. Coa jest gorsze ponieważ posiada statystyki(np. fhr), które można zdobyć poprzez taliznamy etc. używająć coa tracimy około 400life (po bo) na rzecz 1 dr i fhr przy którym nie widać prawie żadnej różnicy. Aby smiter był uniwersalny potrzebujemy 3 odmiany tego cuda. Shako ber - dodatkowy dr, shako lo - max light res +5, shako jah, dodatkowe life, gdzieś czytałem ( w jakiejs poważnej taktyce) że lepiej dać rubin niż jah, że niby na to samo wychodzi. Imo "gówno prawda"
Tarcze:
Podstawową tarczą jest HoZ inaczej popularnie - zaka, bardzo dobry unikat. Odrazu mówie ze musi być upg bo w przeciwnym razie tracimy sporo na dmg. Su(ps tworzę na potrzeby wlasne Su = build 4 = smiter unirersalny) Więc Su aby być "u" musi miec więcej niż 1 zaka i nie tylko zaki! Oprucz zaka ber potrzebny będzie zaka jah szczególnie z walką vs bone nec i hammer (ataki nieblokowalne, niefizyczne) A także 2xsacred targe 4x res jedna wypchana perfect topazami, druga perfect szafirami. Po co? Jedna szczególnie na wszystkie rodzaje cold sorcek, a druga szczególnie na foha i light sorc. Istnieje jeszcze taki crap jak exile, poza tym, że ma spory % lt i aure defa nic nie daje. Dlatego właśnie grająć z tym crapem nie mamy życia (przynajmniej na europie), wszyscy grający barami albo innymy smiterami pod zaka wyzywają tych którzy tego używają i ja JESTEM ZA NIMI. Tu apel do blizza: w 1.12 usuńcie z drakul, szpikołapów, exile to Life Tap!! Przeciw np. smiterowi z exile gra się beznadziejnie, nawet jeżeli ja bym tego używał, to przy równych poziomach items/skila przeważnie wygrywa ten komu pierwszemu sie podfarciło!! Czy na tym mają polegac walki? Na farcie? IMO NIE!!! Więc exile zostawiamy dla napów.
Zbroje:
Ogólnie : Eni vs melee, Coh vs caster. Ktos może zapytać: "Why nie only coh? przecież daje tez 8 dr a pozatym 65res i NIE trzeba sie przebierac". Jak tak ktos uważa to jest w błędzie. Ponieważ przy cohu nie uniesiemy upg zaka bez dodawania do str a jak użyjemy ringów str etc to stracimy abs albo life z bk. Po to jest sacred targe z resami na poszczególnych przeciwników, a nie kurast czy zakrum, bo nie mamy siły grając z cohem aby je unieść. Coh robimy/kupujemy w dusku, bo ma najmniejsze wymagania, aby uniść dusk potrzeba nam 77 siły więc podsumowująć 25(base)+20(torch)+20(anni) < 77 więc potrzeba nam 13str więcej. Poradzimy sobie z tym problemem w dalszej części opisywania itemków. Natomiast enigmę kupujemy/robimy w mp ze względu na to że nie używająć lame drakul brakuje nam str do eni dusk.
Paski:
Grająć ladder są 3 godne uwagi belty: 1. verdungo 2. Wigor boga gromów 3.Uderzenie śniegu. Trzeba dodac, że verdun bardzo zalecane aby był perfect przynajmniej 40/15 no i max rl by sie przydało lecz nie koniecznie. Tg jak każdy zapewne wie, będzie służył jako abs/+max res na postacie używające dmg pochodzącego z błyskawic. Analogicznie snowclash jest na postacie używające zimna czyli cold sorc bo innych postaci uzywający zimna nie ma ^^
Rękawice:
Istnieją 3 godne uwagi: bloodfisty, ceglawy i crafty 20ias 15str /15dex 10-20 life, ostatecznie mogą być 13str/15dex, nic to nie zmieni, jednak jażeli Su ma byc "u" muszą byc obie parki. Dlaczego? Po przeczytaniu wzmiance o broniach wszystko będzie mam nadzieję jasne. Ceglawy używamy tylko wtedy, gdy przeciwnik używa ba griefa ponieważ te 25% slow nie zadziała na pb grief, bo ma on o 20-30iasu więcej niż potrzeba. O drakulach nic nie mówie bo są dla napsów. ( ale narażam się na krytykę pisząć tak ^^)
Bronie:
Są dwie godne uwagi: Grief i Astreon. Oba dodają +fizyczny dmg, jednak grief znacznie więcej, co jest jego główną zaletą i owa zaleta znacznie przebija pozostałe bonusy astreona tzn 4pc, slow i 33% cb (jak wiadomo gdy załapie cb przeciwnik traci 1/10 całego posiadanego życia a używając griefa mało kto dożywa 7 ataku) Więc na dzień dzisiejszy lepszej broni od griefa dla smitera nie znajdziemy. Warto dodać, że jak poważnie myślimy o tej postaci to byle jaki grief 35x 36x nie przejdzie. Różnica w dmg jest bardzo duża, więc szukamy tylko powyżej +390dmg. Co do tego jaki grief jest lepszy: czy ba czy pb to wszystko mówi, że pb=ba Nie da się zastąpić ani tego ani tego. W naszym przypadku poprostu trzeba mieć dwa. Oto dlaczego: Jeżeli walczymy vs inny smiter musimy mieć: max ias, max dr, max blok (aby szarżą nie trafiał), 48fhr i maksymalnie dużo life więc najlepszym ustawieniem items będzie: pb grief/shako ber/zaka ber/verdun/enigma/ww/3pc 100life/ fhr do 48 dociągamy skilerami ale o tym później. Jak widać, aby nie stracić za dużo life kosztem fhr, użyty został pb grief/mp enigma i bloodfisty. Niby wszystko jasne, ale jeżeli chcemy powalczyć z np light sorc, to wszystko nam się psuje, ponieważ nie mamy wystarczająco dużo str aby unieść coh w dusku. I tu własnie lepszy jest ba grief, ponieważ do max progu ias dodają nam craft rękawice, które dają zarazem str aby unieść coha, jednak zakładając je tracimy fhr z pięści krwi, więc zdejmujemy ww i zakładamy sands. Lepsze są dancery ale str do nich nie wyciągniemy bez enigmy. Czyli mamy 20fhr czyli 7fhr za mało do 27fhr bierzemy te 7fhr z talizmanu. Czyli dochodząc do sedna sprawy - jak coh to tylko ba grief, bo nie ma str do duska (77str), a zarazem mamy max próg ias ^^. Mam nadzieję że wyjaśniłem to dość jasno.
Buty:
Do potrzeb tego buildu potrzeba będzie 3 par butków: sands, ww i shadow dancer. Zależnie z kim będziemy walczyć będziemy je zmieniać. Sands najlepiej aby były 15/15 ww, żeby miały 65 life. A shadow dancery 25dex, te perf staty bardzo się przydają.
Amuletki:
Należy mieć dwa: mare i 3pc 9x jak nie 100 life. Mara daje nam 2 skille do bo, co przydaje się przy pre bo smite vs smite i na innych casterów.
Ringi:
Używać głównie będziemy bk+raven jednak czasami cbf i dex z ravena nie będzie potrzebny, więc 2bk wtedy będzie odpowiednie. Np. bone nec 2xraven będzie tak samo potrzebny, vs cold sorc nie będzie wyjątku, czyli w ekwipunku powinien sie znaleźć 2xbk3 i 2xraven 20dex. Należy pamietać także o absorbach. Najlepiej 1 Ogniskowiec 2xKróczy Lód 1x krasnoludzka gwiazda, 1x wiatr zgnilca
Ekwipunek:
Pc sk na free rulz są niepotrzebne. Główny dmg idzie z griefa, więc lepiej wypchać go sc 20life, niż pc 45life. 1 pc to tylko około 100dmg wiecej. Niezbędny jest jeden pc 12fhr który pomaga łapać niektóre progi fhr. No i oczywiście torch i anni. Koniecznie po 20 stat!.

Staty:
str - całe 0
dex - aby było z 1 ravenem 136
vita - cała reszta
energia - zostawmy to w spokoju, okrągłe 0

Zalety:
- Ekstremalnie dużo life - nawet do 5.6k
- Da sie go ubrać pod all postacie perfekcyjnie
- 49dr przy 48fhr
- 260++ ogólnego resa na poszczególne żywioły
- 75% Blok
- Maxymalny próg ias przy pb i ba griefie
- PvP, ale uberki także ładnie zabija (zabija wszystkich w trist bez lt)
- Przeciwnicy widzą go jakby miał tylko tarcze
- Stały próg 48fhr (no prawie)
- Str / dex idealnie pasują do req items
- Z każdym ma szansę wygrać!
- Zmieniając tylko items można łatwo przerobić na zasady ligi pcl/epvp czytaj build 6

Wady
- Dość drogi
- Więcej nie ma

]--------------------------[

7. Strategie walki:

[size=3]Amazonka[/size]

Bow
Najważniejsze:
- 50% dr
- 48fhr
- Można z ba griefem ale z pb tez łatwo można sobie poradzić
- 75% res psn sie przydaje

Jaka by nie była, czy z bo, czy ze stormem na switchu nie ma z nami szans. Robimy jej laga, uciekamy na szarży tak daleko na ile starczy nam many i wracamy na nią po łuku, bijemy z charge, ewentualnie ze smite aż padnie. Najłatwiejszy duel, na 95% wygramy jak nie 100%

Java
Najważniejsze:
- Bardzo wysoki res light
- 48fhr
- Ba grief
- coh zamiast eni
- tg zamiast verdungo
- jak sobie nie radzimy to można założyć wisp i shako lo

Tak jak w przypadku bow. Uciekamy na jakieś 4 ekrany i wracamy do niej po łuku. Ona ma laga, nie wie cos sie dzieje, dochodzimy szarżą, po czym szybka zmiana na Smite+Fana i name lock. Kilka smite i pada. Amazonki mają bardzo słabe progi fhr więc trudno będzie jej się "pozbierać"


Zabójczyni

Trap
Najważniejsze:
- 85-90liht res
- 86 a jak nie da rady to 48fhr
- Pb grief z ba nie wyciągniemy tyle fhr
- tg i wisp - jak będzie za łatwo to można założyć tylko tg

Próbujemy wyciągnąć ją na otwarty teren bez bagienek itd. Tak jak z bowką, latamy na wigorze na szarży, omijająć trapy robimy laga i wracamy po łuku. Ważne jest aby nas nie złapała w mp a jak juz złapie to uciekamy i cała procedura od nowa. Znowu trzy-cztery ekrany do tyłu i atak aż do skutku. Jak już ją dorwiemy zmieniamy tylko Vigor na Fana i 1hit i ucieczka, znowu lag, 1hit i ucieczka po max 4 takich turach asska pada. Czasami można pójść na wymiane od razu, podbiegając na szarży i kończąć smite ale tak uda wam sie tylko z trapkami o bardzo małym doświadczeniu.

Ww
Najważniejsze:
- Bardzo wysoki psn res
- Ba grief ( dla zasięgu )
- 50% redukcji obrażeń
- pod jakimś klawiszem ustawiamy sobie cleansing.
- można założyć wir zgnilca

Najważniejsze: chodzimy, nie biegamy! Jak nas trafi zmieniamy szybko na aurę oczyszczenie bo jej głównym atakiem jest przede wszystkim trucizna. Zwykle mają dużo ar, więc trzeba sie pilnować, pamiętamy o tym, zeby jej nie gonić tylko poczekać aż sama do nas podejdzie, staramy sie spowodować, aby jechała na nas frontem, poprzez zmienianie pozycji na szarży.

Nekromanta

Summon
Najważniejsze
- Jak chce z wami walczyć to piszecie że ktoś was woła i wychodzicie z gry

Jest tylko jeden nasz plus mało ich gra pvp. Strasznie trudny przeciwnik. Bijąc w jego potworki rzuca nam dziewice i giniemy a żeby do niego dojść trzeba mieć naprawde farta. Jak umie grać jest nie do zabicia

Bone
Najważniejsze:
- Ubieramy go aby miał jak najwiecej life kosztem dr/bloku/cbf/defa etc
- Warto mieć 48fhr
- Pod jakiś przycisk nastawić sobie np. pod c (kciuk jak trzymam na f1/f2/f3 palec opiera mi się na c ^^)
- Używać pb griefa ze względu na golema który zwalnia

To jest wielki przeciwnik, co prawda da sie go zabić, ale jeżeli jest perfect zrobiony i ma skill to mamy 5% szans. Zwalnia nas niesamowicie swoim golemem, Jak prawie na każdą postać, próbujemy zrobić laga, wracając koniecznie po łuku i często zmieniamy kierunki szarży, bo jak złapie nas w więzienie to tylko tele z eni moze nas uratować. Jeżeli będziemy z nim na jednym ekranie i wystarczająco blisko, łapiemy w name lock, trafiamy 2xSzarżą z aurą Fana. Na 90%, jak nie ucieknie po tych 2xSzarżach, to zmiana na smite+fana i prakycznie 3ciosy dzielą nas od zwycięstwa. Pierwszym powinniśmy usunąć mu tarczę a 2 kolejne w 95% zabijają, ale jak ma wystarczająco dużo fhr/fcr, żeby uciec i odnowic tarcze, to musimy powtórzyć całą procedurę, może sfarci nam sie następnym razem. Jednym słowem trudny przeciwnik.

Barbarzyńca

Ww(forti) - żaden inteligentny nie będzie use eni vs smite (chyba że jest only TvT)
Najważniejsze:
- Blok 75%
- Obrona
- 50% dr
- używamy ba giefa, bo ma 3 zasięgu
- 27fhr chociaż
- Chodzimy

Jak z Ww asską Shift trzymamy, włączone mamy smite+fana i name lock, cały czas machamy w miejscu czekając na niego aż wjedzie frontem. Jak założymy exile to staje się prostszy, ale mi ten item nie leży, nie wiem czemu moze przez to lamerskie lt hehe. Czasamu można poszarżować ustawiając, się w bardziej dogodnych pozycjach, przodem do niego. Będzie się starał wejść w nas po ukosie, abyśmy go nie trafili, a on nas tak. Najważniejsze to nie dać się sprowokowac i nie biegać za nim, bo wtedy obrywamy mocno a jemu nic nie robimy. Jeżeli zostaje mu xx life i nam xx to lejemy ze Smite+Defiance.) Dwoma słowami: trudny przeciwnik.

Paladyn

Hammer
Najważniejsze:
- Ubieramy go aby miał jak najwiecej life kosztem dr/bloku/cbf/defa etc
- Warto mieć 48fhr
- Pb grief jest tu najlepszym wyjściem

Hamerów mozna podzielić na "mądrych" i "mniej mądrych". Ci "mniej mądrzy" grając vs smite robią tele na niego i zaczy... srki, próbują zaczynać rozkręcac młotki, bo taką okazję odrazu wykorzystujemy zabijając go. Ale istnieją także hamerzy "mądrzy" (czytaj doświadczeni) którzy takiego błędu nie popełniają. Starają się, uciekając zostawiać za sobą masę młotków, które nas otaczają. Ważne jest, aby nie stać w miejscu i nie dać się zamknąć pomiędzy polami młotków tylko wyczekać moment, w którym hammer wyjdzie z pola młotków i wtedy jest jedyna okazja aby zaatakować, dochodzimy szarżą i kończymy smitem. Ale w praktyce strasznie ciężko to zastosować. Przeciwnik ciężki, ale da się wygrać.

Smiter
Najważniejsze:
- 50dr
- minimum 48fhr
- jak najwięcej life
- 6fps szybkości ataku
- chodzimy

Jest to mój najukochańszy duel. Na począdku najlepiej oddalić się od przeciwnika na szarży i zmusić do grania ofensywnego, próbując cały czas robić laga. Kiedy zacznie nas gonić i widzimy go na ekranie, włączamy aure holy freeze i czekamy aż zamarźnie ^^ i teraz cały czas uciekając wyczuwamy moment naszego nawrotu/ataku łapiemy go na szarzy+freeze aura kiedy dochodzimy zmieniamy na fana i w 90% przeciwnik albo sie pomota ( jeżeli wpierw my sie nie zamotamy) albo nie wytrzyma wymiany ( trzeba dodać ze trudno spotkać paladynów takich jak nasz 5++k life 49dr). Jednak, jeżeli czujemy, że przegramy, to uciekamy jak najdalej od niego i staramy sie zrobic choć małego laga, ważne jest abyśmy to my zatakowali go pierwszego wtedy mamy większa szanse na zwycięstwo. Staramy sie atakowac od dołu, wtedy więcej można zobaczyć. Nasze szanse gwałtownie spadają, jeżeli przeciwnik używa lt, a jeszcze bardziej spadają jak ma farta i za 1-2hitem łapie mu lt. Wtedy uciekamy my od niego aż minie klątwa, a jak napisze do nas, że gramy lame cały czas uciekając to "enter Cya nap and esc+exit&save"

Foh
Najważniejsze:
- grać na normalu ;)
- posiadać zabójczy res
- mieć założonego wispa
- najlepiej używac ba griefa
- nie potrzebny fhr ani dr

Jak w przypadku amek, na począdku staramy sie zrobić jak największego laga. Wracając, gdy będziemy z nim na jednym ekranie, biegniemy najkrótszą drogą jaką się da, aby trafiło nas jak najmniej fohów. Jak się uda i stanie i będzie bił w nas to smite+fana i jest izi, ale jak ucieka i po 1 fohu bije na nas to imo najlepiej złapać w nl na szarzy+fana i modlić sie aby mu blok nie wyłapywał ciosów. Nie ma sensu uciekania, bo jemu bardzo łatwo jest złapać nas w nl i nawet, gdy będziemy kilka ekranów dalej, dostaniemy 3-4 fohy zanim uwolnimy się z nl.

Mage
Najważniejsze:
- life
- light res
- fhr i dr nie sa porzebne
- najlepiej używać ba griefa

Takie pala maja tylko doświadczeni gracze, którzy umieją nim grać, więc wiadomo, że smite<<
Czarodziejka

FB
Najważniejsze:
- 90 res
- 1 abs ring (aby dać jej szanse)
- 48fhr jak sie uda to 86
- używać ba griefa ( większy dmg szarzy)

Jak widać nie ma full abs, bo można dodać jeszcze butki piekielny wędrowiec + wschodzące słońce, ale uważam, że to jest bez sensu, bo zamiast zmniejszać nam life leczy. Staramy sie nakłonić ją do ofensywnej gry, omijając kule ognia. Kiedyś musi popełnic błąd i pokazac sie nam na ekranie!!! Jeżeli znajdzie sie w zasięgu to momentalnie łapiemy ją w nl ale nie gonimy zbyt długo aby jeden z bugów szazy sie niuaktywnił bo wtedy cienko z nami ^^. Jest to jeden z dłuższych dueli grając ofensywnie będziemy sie w ladowac w fb bez sensu, a sorc będzie uciekać cały czas. Jak juz mówiłem, stoimy w miejscu bez bagienek i czaimy sie z szarżą. Jjeżeli będzie mieć mało fhr, to łapiąc ją pierwszy raz w nl przeważnie wygramy, jednak przy dużym fcr i fhr jest bardzo hard!.

Blizz
Najważniejsze:
- Ma mastery więc nawet jeżeli mamy 89 na 90 max resa, to jest to za mało!! Zakładamy wszystko, co daje nam res na cold
- fhr nie jest nam potrzebne, więc używamy ba grief
- gramy na normalu ^^
- 2xraven + snow musimy założyć jeżeli nie chcemy paść za 2 hitem

Nie powinna być trudna jak mamy full res 8-9blizów nas dopiero zabija. Instynktownie lecimy z charge+fana, jak sie nie zatrzyma szarżujemy cały czas, a jak stenie w miejscu, kończymy ze smite+fana. Jest dla nas latwiejsza niż fb, żeby nas skutecznie trafiać musi znaleźć się z nami na jednym ekranie. Jednak, jeżeli okaże się sprytniejsza od nas i przegramy 1 duel, to w drugim staramy sie, aby to ona atakowała nas a my kontratakowali. Uwaga na charge bug, który powoduje biegnięcie bez naszej woli <-- bardzo denerwujące

Orb
Najważniejsze:
- Ma mastery więc nawet jeżeli mamy 89 na 90 max resa to za mało!! Zakładamy wszytsko co daje nam res na cold
- fhr nie jest nam potrzebne więc ba grief używamy
- gramy na normalu ^^
- 2xraven + snow musimy założyć jeżeli nie chcemy paść za 2 hitem

Jej orb nic nam nie robi, czasami jak uda jej się centralnie w nas trafić może zabrać cos więcej life. Jest raczej izi. Animacja orb jest dużo dłuższa niż blizz czy fb, więc stoi w miejscu, wtedy łapiemy w nl i w większości przypadków pada szybko.

Druid

Wilk lub niedziwedź
Najważniejsze:
- Blok 75%
- Dużo obrony
- 50% redukji obrażeń
- chodzimy
Nie spotkałem jeszcze takiego, który mógłby mi zabrać chociaż pół life. Jak spotkacie takiego, to nawet nie bawcie się w laga. Po prostu idziecie spokojnie na wroga ze smite+fana, zabijamy duszka, a bardzo łatwy przeciwnik chyba dla wszytskich postaci pvp albo ja nie spotkałem jakiegos dobrego. Jednak z tego co słyszałem istanija na nLd gosu dru zabijający 1-2 atakami z bardzo dużą ilością ar. Więc jażeli przegracie za 1 razem idąc na wymianę, to w nxt starciu kombinujemy z lagiem. Teoretycznie
powinien być słabszy, dlatego, że smite ignoruje obronę celu i zawsze trafia (wyłączając szczególne przypadki) a jego atak trafi albo nie trafi. Jak ktos ma gosu wolf na singlu to zapraszam gg:3539166 chętnie pogram na tcp/ip.

Ele druid
Najważniejsze:
- 50dr
- dobrze by było mieć 86fhr
- jak najwiecej life
- pb grief ze względu na to, że przy ba cięzko wyciągnąć fhr

Od razu mówię, że jest to bardzo ciężki przeciwnik, jeżeli ma dużo dr i life to mamy pojechane, ale smiter ma w sobie coś, co pozwala mu zabić każdego. Postępujemy tak jak z sorcami i tyle, wchodzimy w niego łukiem, zmiana na smite+fana, wiadomo, nie jest to proste. On nie stoi w miejscu, ale mamy przewagę, bo istnieje coś takiego jak bug, więc to wykorzystujemy. Na początku duela uciekamy, aż mu sie mana skończy (jak pije to max moze miec 16 buteleczek kiedyś musi się skończyć) jak już zobaczymy, że robi mało tele i zaczyna się nudzić, lecimy na niego robiąc laga, staramy się jako pierwszego zabić jego ducha i złapac w nl. Najprawdopodobniej zacznie uciekać aby stworzyć nowego duszka, gonimy go na szarży+vigorze, dochodzimy, zmiana na smite+fana i zobaczycie czy sie uda ^^

8. Króciutkie Zakończenie

Mam nadzieję, że praca, jaką włożyłem zostanie doceniona. Podczas pisania tego poradnika zrozumiałem, że niestety nie potrafie zerwać z diablo i jakby ktoś miał jakieś crap itemki chętnię się nim zaopiekuję ( zawsze od czegoś można zacząć, ale spadłem :( sam mój smiter był wart 100++ist a teraz ehh ....Kocham trojany!!! )

Ps. Mam nadzieję, że wszystko jest dość jasne. Szczególnie przy broni w buildzie 7 dlaczego pb=pb ^^.

Special thanks for:

sos_pl - za testy wszytskich moich smiterów i za przyjaźń
Semper Fidelis - jak to dobrze mieć kumpla polonistę ;** :D (korekta tekstu)

Meritus

Napisał: - raptor -
Do artykulu dopisano 0 komentarz(y). Dodaj własną opinię!

Musisz być zalogowanym aby napisać/obejrzeć komentarze.
login:
hasło:
Nie masz jeszcze konta? Możesz je założyćtutaj.


+Szczecin Game Show
+Pogadajmy o filmach
+mod do Lod sprzed kilku lat
+jaja sobie robią
+Propozycja
+Chary PvP oazy
+Luźna propozycja.
+Klan Infernal Hunters
+Cain's Bastards
+[WC] - Wybrańcy Charsi
+Klan diablo 3 < Rage > Zaprasza
+Klan Tajemnica poszukuje graczy SC NLD
+KU Przestrodze! Ban za obrazę gracza?
+Nazwy/skin przedmiotu
+Fakty i mity diablo 2
+Uruchamianie gry
+Jak oceniacie drop rare itemów ?
+Wasze trofea
+Wiosło
+pochwale się ;)


+Patch 1.10 dla Diablo 2 LoD
+Ancestral Recall v1.10
+Patch 1.11b dla Diablo 2 LoD
+Patch 1.09 dla Diablo 2 LoD
+Patch 1.11 dla Diablo 2 LoD
+Ukryte postatacie
+Cheater choice ver.3
+Uniq Rare Betmod
+D2itemsdatabase
+Valhalla 4.5r3
Czy będziesz grał w trybie rankingowym po wyjściu aktualizacji 2.1.0 w Diablo III ?
Tak
Nie


COOL SITE - konkurs www na najlepszš stronę internetowš
Lista polskich stron o Diablo II
Zagłosuj na Twoją ulubioną stronę raz dziennie!