Simple Dexbowka by Kayman
( siemior - 08.05.2011 )

Barb ww lld 30lvl by DJ2v
( opes - 26.03.2011 )
Amazonka Lld 30lvl by Opes
( opes - 24.03.2011 )



Alchemic
Angrenost Realm - Serwer Diablo II
D2traders
Kronika Noktisa


+ Paladyn Pcl tvt/pvp hammer by CZERWONYALARAM. Wtorek, 28.10.2008, 20:35
I. Wstęp
II. Tabelki, progi
III. Umiejętności
IV. Statystyki
V. Przedmioty
VI. Przebieralnia
VII. Jak się zachowywać na placu boju?
VIII. Klawiszologia
IX. Tricks & Tips
X. Zakończenie i podziękowania





I. Wstęp

Yo!
Chciałbym wam przedstawić taktykę dla hammera TvT na zasadach PCL. Nie znajdziesz tutaj taktyk jak grac 1v1 ponieważ gra solowa wymaga oddzielnego buildu i dodatkowych przedmiotów. Jest to taktyka tylko dla TvT hammera… Nie będę także zamieszczać jakiegokolwiek słowniczka oraz screenów. Myślę, że każdy z Was jest na tyle ogarnięty, aby zrozumieć, co piszę. Gram paladynem od samego początku mojej kariery na battle.necie (około 3~4 lata). Myślę, że jest to wystarczająco dużo czasu, aby móc podzielić się z wami moim doświadczeniem odnośnie tej postaci. Hammer TvT jest głównie supporterem. W połączeniu z doświadczoną amazonką stanowią idealny zespół siejący strach i zniszczenie na battle.necie. Pomimo tego, że gra hammerem przynosi wiele radości i satysfakcji należy wiedzieć, iż taki paladyn jest jedną z najtrudniejszych postaci w tej grze. Umiejętna gra tą postacią wymaga wiele miesięcy ciężkiego treningu.
Jeżeli zaczynasz grać hammerem musisz się przygotować na wiele (wulg.) klawiatur, myszek oraz wiele straconych nerwów… Oczywiście samym skillem się nie wygrywa. Nasz paladyn będzie potrzebował dobrego wyposażenia, aby mógł spełniać nasze oczekiwania. No dobra… Teraz postaram się nieco wam przybliżyć jak takiego paladyna zbudować oraz jak go obsługiwać. A więc do dzieła.

II. Tabelki, progi

Tutaj zamieszczę link do progów fcr oraz fhr naszego paladyna:
http://www.pcl-pvp.org/tabelki/paladyn.htm


a) FCR
Interesuje nas tylko ostatni 9-ąty próg fcr i na nim będzie się opierać cały build naszego hammera (zawsze nosimy 125fcr). Grałem bardzo długo na niższym progu i wiem, że taka gra nie ma najmniejszego sensu.

b) FHR
Fhr u paladyna nie jest najważniejszą rzeczą. Ja nigdy nie skupiałem się na osiągnięciu wysokiego progu fhr gdyż bez jakiejkolwiek ingerencji w nasz sprzęt osiągamy 5-ąty próg fhr (spirit daje 55fhr). No chyba, że komuś bardzo zależy to można pokombinować z skillerami z fhr oraz z butkami (np. z sandstormami) i postarać się otrzymać 4-ty próg. Co kto lubi, ale według mnie jest to niepotrzebne.



III. Umiejętności

Tutaj zajmiemy się prawidłowym rozdaniem umiejętności naszego murzyna. Są 3 drogi rozwoju:

a) offensive -Tutaj stawiamy głównie na większa ilość zadawanych obrażeń przez naszego herosa. Taki paladyn ma więcej obrażeń kosztem niższego poziomu naszych aur.

b) support - Podąrzajac tą drogą otrzymujemy świetne wsparcie dla naszej drużyny. Niestety taki paladyn posiada mniej obrażeń z młotka, co może nam pokrzyżować szyki.

c) dmger – Taki paladyn otrzymuje maxymalną możliwą ilość obrażeń kosztem odnawiania życia oraz słabszym św. pociskiem. Taka opcja nadaje się bardziej na 1v1.

Myślę, że dmg z młotka jest więcej wart niż troszkę gorszy mix. Dlatego przedstawię tutaj pierwszy typ paladyna a mianowicie offensive.

Paladyn jak każda inna postać posiada 3 drzewka umiejętności:

a) aury defensywne
b) aury ofensywne
c) zdolności bojowe

No to zaczynamy:

a) aury defensywne

Modlitwa (prayer) - Dajemy tutaj 20pkt. Maxując tę aurę znacznie wzmacniamy nasz św. pocisk oraz ilość odnawianych punktów życia naszego bohatera.

Oczyszczenie (cleansing) - Tutaj 1 pkt w zupełności wystarczy. Tą aurą zdejmujemy różne klątwy oraz zatrucia.

Medytacja (meditation) - Jest to jedna z podstawowych aur. Używamy jej głównie do regeneracji many oraz życia. Dajemy 1pkt

Śmiałość (defiance) – Aura bez większego znaczenia aczkolwiek dajemy tutaj 1pkt na dojście do wigoru.

Wigor (vigor) - 20pkt. Aura ta służy do szybszego przemieszczania się. Dając 20pkt otrzymujemy większe obrażenia z młotka (synergia).

Zbawienie (salvation) - Świetna aura znacznie zwiększającą nasze odporności na wszystkie żywioły. 1pkt w zupełności wystarczy. Dzięki niej nie musimy przeznaczać punktów na poszczególne aury z odpornościami.


b) aury ofensywne

Moc (might) - 1pkt. Aura zwykle używana do mixa.

Błogosławiona celność (blessed aim) - W ofensywnym paladynie dodajemy aż 20pkt! Dzięki temu otrzymujemy duży dmg z młotka (synergia).

Koncentracja (concentration) - Aura zwiększająca obrażenia naszego młota. Pakujemy tutaj wszystkie pozostałe punkty.

Fanatyzm (fanatism) - Tą aurę używamy głównie do mixa. Przeznaczamy w nią 1pkt.

Święty ogień (holy fire) - 1pkt. Zbędna aura, ale musimy dać ten 1pkt, aby otrzymać święty chłód.

Święty chłód (holy freeze) - Cudowna rzecz! Dzięki niej lokalizujemy wrogiego paladyna oraz spowalniamy wrogie jednostki ( ). Dajemy 1pkt.


c) zdolności bojowe

Pchnięcie (smite) - 1pkt. Umiejętność głównie stosowana przeciwko amazonce.

Święty pocisk (holy bolt) - Genialna umiejętność. Dzięki niej możemy leczyć naszych sojuszników podczas walki. Dajemy 1pkt ponieważ maxując modlitwę znacznie sobie poprawiliśmy tą umiejętność.

Szarża (charge) - Co tu dużo mówić. Jest to podstawowa umiejętność naszej postaci. Służy ona głównie do błyskawicznego przemieszczania się oraz do ataku. Ładujemy tutaj 1pkt.

Błogosławiony młot (blessed hammer) - Heh. Chyba nie muszę tłumaczyć ;p. 20pkt oczywiście.

Święta tarcza (holy shield) - Umiejętność poprawiająca nasz blok oraz obronę. 1pkt wystarczy.



Jeżeli zdecydujemy się na budowę support paladyna to musimy najpierw wymaxować koncentrację a dopiero później przeznaczyć resztę punktów w błogosławioną celność. Wybór należy do Was. Istnieją także buildy z 1pkt przekonania co wraz z 9 ofensywnymi skillerami daje nam około 2x poziom przekonania (około -13x odporności przeciwnika). Co kto woli. Ja nigdy nie przeznaczałem tych 3 punktów do otrzymania conva. Taką opcję możemy stosować gdy mamy ogarniętą zabójczynię w drużynie. Zamiast pakowania tych 3 punktów można zaopatrzyć się w berło +x do conva i trzymać to na switchu. Niektórzy z tego korzystają – dla mnie jest to totalne nieporozumienie. Myślę, że hammer powinien się zająć dobrem naszej drużyny a nie wspierać convem naszą zabójczynię (którą nie zawsze posiadamy)…
Podążając takim buildem otrzymujemy gotową postać na ~9x poziomie. Warto sobie zamówić LS na 95~97 poziom. No chyba ze uwielbiacie baalruny ;D

IV. Statystyki

Nie będę się za bardzo rozpisywać…

a)
Siła - Zostawiamy w świętym spokoju…

Zręczność - Rozdajemy aż do otrzymania 75% bloku z 1 ravenem bez soja/bk. Możemy dawać pod blok z wodołazami lub z piekielnymi wędrowcami (bardzo fajna opcja vs drużyny elementarne)

Żywotność - Ładujemy tutaj wszystkie pozostałe punkty.

Energia - Dajmy sobie spokój. Bez jakiejkolwiek ingerencji w energię otrzymujemy około 1xxx many co spokojnie wystarcza…


b)
Pamiętajmy, że przed rozdaniem bloku włączamy św. tarcze z switcha. Dlaczego? Ponieważ na switchu posiadamy większy poziom naszej św. tarczy (domyślnie na switchu mamy Botd + Zakarum który daje nam aż 4pkt do św. tarczy!) A więc blok rozdajemy w ten sposób:

Włączamy switcha i odpalamy św. tarczę z Zakaruma używając jedynie 1ravena (bez ringa z +1 do umiejętności). Następnie przełączamy znowu na główny setup (wizzard + spirit) i rozdajemy zręczność aż osiągniemy magiczną sumę 75% bloku.


V. Przedmioty

Jakość posiadanych przedmiotów znacznie ułatwia nam grę. Nie będę tutaj opisywać zestawy przedmiotów dla bogatszych i biedniejszych… Każdy kto ma zamiar pograć hammerkiem musi zdać sobie sprawę, że jest tu parę przedmiotów, na które warto przeznaczyć troszkę funduszy.
Poniżej znajduje się spis niezbędnych przedmiotów dla naszego herosa:

a) hełm:
Przyodziewek Arlekina (Harlequin Crest)
Czako (Shako)
+2 do Poziomu Wszystkich Umiejętności
+ (1.5 * Poziom Postaci) 1.5-148.5 do Życia
+ (1.5 * Poziom Postaci) 1.5-148.5 do Many
Obrażenie zmniejszone o 10%
50% Większa Szansa na Zdobycie Magicznych Przedmiotów
+2 do Siły
+2 do Zręczności
+2 do Żywotności
+2 do Energii

Najlepsza czapka dla naszego murzyna. Musimy się zaopatrzyć w 3-4 sztuki takiego hełmu z następującymi runkami: jah, ber, lo, vex* (zamiast shako vex możemy używać piekielnego wędrowca). Nie będę wymieniał tutaj jakichkolwiek koronetek, ponieważ dobre koronetki naprawdę dużo kosztują i nie zawsze spełniają nasze oczekiwania (Jedyną sensowną koronetką może być magic: 2pala 100life 2sox. Taką koronetkę socketujemy klejnotami 20l/20m i możemy ją stosować gdy mamy barbarzyńcę w drużynie)

b) zbroja:
Enigma

+2 do Wszystkich Umiejętności;
+45% Szybsze Bieganie/Chodzenie;
+1 do Teleportu;
+750-775 Obrona;
+ (0.75 * Poziom Postaci) +0-74 do Siły;
Zwiększenie Maksimum Życia 5%;
Obrażenie Zmniejszone o 8%;
+14 Punkty Życia za Każdego Zabitego Przeciwnika;
15% Otrzymane Obrażenia Przechodzą na Manę;
+ (1 * Poziom Postaci) +1-99% Większa Szansa na Zdobycie Magicznych Przedmiotów

Jedyny słuszny wybór dla naszego paladyna. Ogromna ilość siły pozwala na podniesienie całego wyposażenia nie dodając ani 1pkt w siłę. Polecam enigmę w bp/mp ponieważ nie musimy wtedy używać jakichkolwiek innych przedmiotów do podnoszenia się.
Możemy jeszcze używać red arma lecz trzeba uwzględnić fakt, że mogą być problemy z podniesieniem takowej zbroi. Socketujemy 4jahami/berami albo 2jah+2ber

c) pasy:
1)Sznur Verdungo (Verdungo's Hearty Cord)
Mithrilowa Kolczuga (Mithril Coil)
+90-140% Poprawiona Obrona
10% Szybsze Odzyskiwanie Równowagi
+30-40 do Żywotności
Przywraca Życie +10-13
+100-120 do Maksymalnej Wytrzymałości
Obrażenie Zmniejszone o 10-15%


2) Wigor Boga Gromów (Thundergod's Vigor)
Bojowy Pas (War Belt)
+160-200% Zwiększona Obrona
Dodaje 1-50 Obrażeń od Błyskawic
5% Szansa Rzucenia 7-poziomowego Zaklęcia Pięść Niebios przy Otrzymaniu Ciosu
Absorbcja Błyskawic +20
10% do Maksymalnej Odporności na Błyskawice
+20 do Siły
+20 do Żywotności
+3 do Furia Błyskawic (Tylko dla Amazonki)
+3 do Uderzenie Błyskawicy (Tylko dla Amazonki)

Oba pasy są niezbędne dla naszego murzyna. Verdungo używamy głownie vs physic teamy natomiast Thundergod vs ele teamy.



d) buty:
1) Wodołaz (Waterwalk)
Wykonane z Rekiniej Skóry Buty (Sharkskin Boots)
+180-210% Zwiększona Obrona
20% Szybsze Bieganie/Chodzenie
+100 Obrona przeciwko Pociskom
+15 do Zręczności
+5% do Maksymalnej Odporności na Ogień
Przywraca Wytrzymałość +50%
+40 do Maksymalnej Wytrzymałości
+45-65 do Życia

2) Piekielny Wędrowiec (Infernostride)
Wykonane z Demoniej Skóry Buty (Demonhide Boots)
+120-150% Zwiększona Obrona
+15 Obrona
20% Szybsze Bieganie/Chodzenie
5% Szansa Rzucenia 8-poziomowego Zaklęcia Pożoga Podczas Atakowania
Odporność na Ogień +30%
10% do Maksymalnej Odporności na Ogień
Dodaje 12-33 Obrażeń od Ognia
47-70% Dodatkowego Złota od Potworów
+2 do Promienia Światła
Waterwalki używamy zawsze (z 1 wyjątkiem). Bonus do zręczności oraz +65 do życia bardzo umila nam życie. Infersnostride używamy vs ele teamy zamiast waterwalków + czako vex (zależnie od gustu).

e) rękawice:
Pięść Maga (Magefist)
Lekkie Rękawice (Light Gauntlets)
+20-30% Zwiększona Obrona
+10 Obrona
+1 do Zaklęć Ognia
20% Szybsze Rzucanie Czarów
Regeneruje Manę 25%
Dodaje 1-6 Obrażeń od Ognia

Fajna sprawa. 20fcr oraz regeneracja many bardzo pasują dla naszego paladyna.

f) tarcza:
1) Duch (Spirit)

+2 do wszystkich umiejętności
+25-35% szybsze rzucanie czarów
+55% szybsze odzyskiwanie równowagi
+250 do obrony przeciwko pociskom
+22 do żywotności
+89-112 do many
odporność na zimo +35%
odporność na błyskawice +35%
odporność na trucizny +35%
+3-8 absorpcja magii
atakujący otrzymuje obrażenia 14


2) Herold Zakarum (Herald Of Zakarum)
Pozłacana Tarcza (Gilded Shield)
Szansa na Blok: 75%
Pchnięcie Tarczą - Obrażenia: 20-28
(Tylko dla Paladyna) +150-200% Zwiększona Obrona
30% Zwiększona Szansa na Blok
30% Szybszy Blok
20% Premia do Skuteczności Ataku
+20 do Siły
+20 do Żywotności
Wszystkie Odporności +50
+2 do Poziomu Umiejętności Paladyna
+2 do Umiejętności Bojowych (Tylko dla Paladyna).

3) Honor Griswolda (Griswold's Honor)
Wirotarcza (Vortex Shield)
Szansa na Blok: 55%
Pchnięcie Tarczą (Pal) - Obrażenia: 5-87
65% Szybszy Blok
+45 do wszystkich odporności
+108 Obrona
Miejsce na Klejnot (3)

Spirit służy głownie do osiągnięcia ostatniego progu fcr (125fcr). Potrzebujemy 2 sztuki spirita (do bo oraz do osiągnięcia 125fcr). Przy zakupie musimy uważać na ilość bazowych odporności (przecież nie chcemy łamać zasad no nie?). Zakarum używamy w połączeniu z Botd do tłuczenia amazonek (najlepiej posiadać wersję upg.) Powinniśmy się zaopatrzyć w 2 sztuki Herolda. Jedna sztuka z runka Jah a druga z runką Ber. Tarcza grisa jest świetnym rozwiązaniem na lamiących fohów. Do takiej tarczy wkładamy 2 perfekcyjne topazy oraz jakiś klejnot do odporności. Nosimy ją w połączeniu z Botd.

g) broń:

1) Kolec Czarodzieja (Wizardspike)
Kościany Nóż (Bone Knife)
+ (2 * Poziom Postaci) 2-198 do Many
50% Szybsze Rzucanie Czarów
Regeneruje Manę 15%
Zwiększenie Maksimum Many 15%
Wszystkie Odporności +75
Przedmiot Niezniszczalny

2) Gałąź Samobójcy (Suicide Branch)
Spalona Różdżka (Burnt Wand)
150% Obrażenia Zadane Nieumarłym
+1 do Poziomu Wszystkich Umiejetności
50% Szybsze Rzucanie Czarów
Zwiększenia Maksimum Many 10%
Wszystkie Odporności +10
+40 do Życia
Atakujący Otrzymuje Obrażenia 25

3) Ostatni Oddech (Breath of the Dying)
50% Szansa na Rzucenie 20-poziomowego zaklęcia Trująca Nova kiedy zabijasz wroga;
Przedmiot Niezniszczalny;
+60% Zwiększona Szybkość Ataku;
+350-400% Zwiększone Obrażenia;
+200% Obrażenia zadane Nieumarłym;
-25% Obrona Przeciwnika;
+50 do Skuteczności Ataku;
+50 do Skuteczności Ataku przeciw Nieumarłym;
7% Mana Wykradziona za Każde Trafienie;
12-15% Punkty Życia wykradzione za każde trafienie;
Uniemożliwia Leczenie się Potworów;
+30 do Wszystkich Atrybutów;
+1 do Promienia Światła;
Wymagania -20%;

4) Wezwanie do Broni (Call to Arms)
+1 do Wszystkich Umiejętności;
+40% Zwiększona Szybkość Ataku;
+250-290+% Zwiększone Obrażenia;
Dodaje 5-30 Obrażeń od Ognia;
7% Punkty Życia wykradzione za każde trafienie;
+2-6 do Dowodzenia;
+1-6 do Rozkazów;
+1-4 do Okrzyku Bojowego;
Uniemożliwia Leczenie się Potworów;
Uzupełnienie Życia +12;
30% Większa Szansa na Zdobycie Magicznych Przedmiotów;

Kolec czarodzieja oraz Gałąź samobójcy socketujemy runkami ko/io lub klejnotem 7/9/9 (jeżeli nie używamy enigmy dusk, ap lub innej cięższej zbroi nie ma sensu używać klejnotu). Można także wykorzystać klejnot 20l/20m który w połączeniu z bo barba daje nam bardzo miły bonus do życia i many.





h) amulet:

Craft Amulet
2paladin skills
20fcr
+ dodatki (mile widziane: dex, life, mana)

Są to podstawowe statystyki naszego amuletu. Jest to jedyna sensowna opcja dla naszego rycerza światła. Dzięki 20fcr z amuletu osiągniemy ostatni próg fcr.



i) pierścienie:
1) Kamień Jordana (Stone of Jordan)
+1 do Poziomu Wszystkich Umiejętności
Zwiększenie Maksimum Many 25%
Dodaje 1-12 Obrażeń od Błyskawic
+20 do Many

2) Obrączka Bul-Kathosa (Bul-Kathos' Wedding Band)
+1 do Poziomu Wszystkich Umiejętności
3-5% Życia wykradzione za każde trafienie
+50 do Wytrzymałości
+0.5-49.5 do Życia (0.5 * Poziom Postaci

3) Kruczy Lód (Raven Frost)
+150-250 do Skuteczności Ataku
Nie można zamrozić
Absorbcja Zimna 20%
Dodaje 15-45 Obrażeń od Zimna
+40 do Many
+15-20 do Zręczności

4) Krasnoludzka Gwiazda (Dwarf Star)
Obrażenia od Magii Zmniejszone o 12-15
Przywraca Wytrzymałość Plus 15%
+40 Maksymalna Wytrzymałość
+40 do Życia
100% Dodatkowego Złota od Potworów
Absorbcja Ognia 15%

5) Ognikowiec (Wisp Projector)
10% Szansa Rzucenia 16-poziomowego Zaklęcia Błyskawica w Czasie Zadawania Ciosu
Abosorbcja Błyskawic 10-20%
10-20% Większa Szansa na Zdobycie Magicznych Przedmiotów
Poziom 7 Duch Kolców (11 Ładunków)
Poziom 5 Serce Rosomaka (13 Ładunków)
Poziom 2 Dębowy Mędrzec (15 Ładunków)



Zawsze nosimy przy sobie 1 ravena. Do tego używamy w zależności od drużyny przeciwnej innego pierścienia: bk/soj/wisp/2raven

j) talizmany:
-Hellfire torch
-Annihilus
-Sks (pala combats,offensive skillers)
-Scs life-mana


Najlepiej posiadać torcha oraz anniego z jak największymi statystykami. Należy uważać, aby nie przekroczyć 200pkt całkowitych odporności.
Skillery nosimy wedle uznania. Możemy zmieszać trochę pcs z offami albo nosić same offensy. Nie polecam nosić samych pc’s. Small charmy nosimy z jak największymi statystykami.


VI. Przebieralnia

Po udanych zakupach trzeba się nauczyć umiejętnego wykorzystywania naszych przedmiotów. Jest to trudne, lecz z czasem nauczymy się dobrze ubierać na poszczególne pojedynki.
Istnieją 2 typy drużyn:

a) drużyny zadające obrażenia fizyczne (physic teamy). Najczęściej występujące z amazonką

b) drużyny zadające obrażenia elementarne (ele teamy). Występują z czarodziejkami/fohem.

Sprawa ma się mniej więcej tak:

a) Gdy gramy przeciwko drużynom physic staramy się uzyskać jak największą ilość redukcji obrażeń oraz maksymalny blok jednocześnie nie tracąc za dużo życia/many. Zawsze starajmy się zachować przynajmniej 95x-1xxx many bez bo. Często możemy napotkać zabójczynię w takiej drużynie. W takim przypadku nie ma sensu przesadzać z absem. Wystarczy, że zastąpimy naszego ringa (domyślnie soja/bk) wispem. Wisp daje nam 20% abs co spokojnie wystarcza.
Warto także zastanowić się nad używaniem Suicide branch. Jeżeli posiadamy barbarzyńcę w teamie możemy zastąpić wizza właśnie taką różdżką.

b) Tutaj sprawa się nieco komplikuje. O ile na 2v2 / 3v3 sprawa jest prosta to na 4v4 może nam narobić niepotrzebnych kompleksów. Najgorszą sytuacją jest, gdy gramy przeciwko foh/boon/fb/blizz.
Dobrze jest się wtedy zastanowić, która postać może nam najbardziej zaszkodzić. Ja zawsze skupiałem się na blizzce. W takim przypadku ubieramy: tg, 2xraven, oraz inferostride (lub waterwalk + shako vex). Często będziemy zmuszeni do zastąpienia tg innym przedmiotem. Niestety na obecnych zasadach foh może posiadać nieograniczoną ilość rbf’s skutecznie ściągając nasze odporności. Jeżeli foh nosi powyżej ~15 rbf nie ma sensu używać tg gdyż nigdy nie osiągniemy maksymalnej ilości resów. Na miejsce tg wkładamy verdungo oraz ubieramy wispa (zamiast soja/bk). Jeżeli posiadamy barbarzyńcę w drużynie możemy zastąpić nasze cta innym setupem. Mam tutaj na myśli botd + gris shield. Włączamy wtedy zbawienie i staramy się zabić wrogiego paladyna szarżą.


VII. Jak się zachowywać na placu boju?

Tutaj się zacznie prawdziwa zabawa. Dobry build oraz profesjonalny sprzęt nie gwarantuje nam zwycięstwa (a szkoda ;c). Tutaj wam nie wiele pomogę gdyż każdy musi sam opracować swój indywidualny styl gry. Co najwyżej mogę wam dać parę wskazówek odnośnie zachowań na poszczególnych pojedynkach:

a) vs physic teamy

Tutaj staramy się głownie wspierać naszą amazonkę naszymi aurami. Dzięki temu nasza amka osiąga obrażenia w granicach ~13k dmg. Warto też czasami zaatakować drużynę przeciwną w odpowiednim momencie. Jakie to momenty? Tutaj potrzeba ogrania. Im więcej gramy tym lepiej rozumiemy zasadę działania gry. Możemy zaatakować wrogą drużynę, gdy ta zaczyna się leczyć, wycofywać etc. Nie zawsze jednak nasze ataki będą skuteczne. Przeciwko drużynom z nekromantą odradzam wszelkie ataki gdyż skończą się one naszą śmiercią.
Neca możemy zaatakować tylko wtedy, gdy się za bardzo oddali od swojej drużyny (cześć Peru :*). Wszelkie utraty życia naszej drużyny powinniśmy jak najszybciej uzupełniać.
Gdy sami oberwiemy przestajemy mixowac tylko leczymy się na medytacji.

b) vs ele teamy

Naszym głównym zadaniem w takim duelu jest ochrona naszej drużyny przed barbarzyńcą. Staramy się kręcić młotki w sposób „kolisty” wokół naszej amazonki. Nie powinniśmy przesadzać z mixem. W tym pojedynku ważniejsze są nasze odporności niż dmg naszej amki.
Dlatego powinniśmy często używać zbawienia, aby nie dostać fohem/blizzem na low resie. Jeżeli posiadamy nekromantę w drużynie to możemy na pewien czas przestać osłaniać amazonkę a zacząć chronić naszego wiedźmina przed czarodziejkami. Możemy czasami spróbować zaatakować taką drużynę wykorzystując charge laga. Pamiętajmy, że taki atak może się szybko skończyć naszym zgonem. Tak samo jak vs physic teamy staramy się szybko leczyć naszą drużynę oraz samemu uważać na swoje zdrowie.
Umiejętne unikanie fb’s, ww’s wymaga troszkę treningu.


VIII. Klawiszologia

Zapewne teraz sobie mówicie pod nosem: „po (wulg.) mi to wiedzieć?”, „KAŻDY WIE JAK NACISKAĆ NA GUZICZKI (wulg.)”, „(wulg.) elo ema (wulg.) ajt”. Pomimo tego, co teraz sobie myślicie postanowiłem nabazgrać trochę bzdur odnośnie jakże niezastąpionych hotkeyów!

Ustawiając sobie bindy powinniśmy zachować parę zasad:

- młot, szarża oraz św. pocisk powinny się znajdować obok siebie

- aury potrzebne do mixa (fanatyzm, moc, koncentracja) powinny znajdować się w jednej linii. (o wiele wygodniej się mixuje)

- vs ele teamy powinniśmy sobie zbindować zbawienie obok koncentracji (zwłaszcza, gdy gramy vs foh/boon teamy), aby móc możliwie jak najszybciej przełączać te aury (staramy się zabić barba młotami na koncentracji równocześnie uważając, aby nie dostać foha na convie)

IX. Tricks & Tips

W tym rozdziale postaram się omówić parę sztuczek jakie możemy stosować grając hammerem:

a) mix

Mix jest to nic innego jak szybka zmiana aur dodających obrażenia naszej drużynie (fanatyzm-koncentracja-moc). Dzięki temu nasi sojusznicy otrzymują bonusy z 3 aur równocześnie. Niestety nasza postać w tym samym momencie otrzymuje bonusy tylko z 1 aktualnej aury. Najlepiej zacząć mixować od fanatyzmu gdyż ta aura najszybciej zaczyna działać u naszych sojuszników (np. fanatyzm-koncentracja-moc-fanatyzm-itd…). Mixa można modyfikować w zależości od sytuacji dodając rózne inne aury np. wigor, błogosławiona celność.

b) charge lag

Charge lag umożliwia nam atak z zaskoczenia. Jest to bardzo przydatne i nie raz powali naszych przeciwników. Wykonując długie i pasywne szarże wywołujemy lag, przez co przeciwnik przez pewien czas nie jest w stanie nas zobaczyć! Możemy wzmocnić ten efekt poprzez:

- używanie wigoru podczas szarżowania
- częstej zmiany kierunku szarży
- zachaczenie o murek, bagno, domek

Pamiętajmy aby wykonując charge laga nie zatrzymywać się. Udany charge lag wymaga pasywnej, nieprzerywanej szarży. Dlatego powinniśmy ciągle trzymać shifta oraz lewy przycisk myszy podczas robienia laga.

c) umiejętne dobieranie aur

To jest sztuka, która wymaga ogromnego zgrania z naszym stałym partnerem do gry. Pamiętajmy aby nasze aury dobierać z głową… Nie ma najmniejszego sensu np. dawać mixa w momencie, gdy nasza amazonka wycofuje się etc. Często zamiast mocy można dać wigor, jeśli nasza amka naprawdę dużo biega. Na poważniejszych turniejach zalecam używania komunikatorów głosowych (teamspeak, skype), co znacznie ułatwia nam dobieranie aur w zależności od potrzeb naszej drużyny.



X. Zakończenie i podziękowania


No to doszliśmy do samego końca tego jakże nudnego i beznadziejnego poradnika. Jeżeli dotarłeś tutaj nie omijając połowy tekstu to szczerze gratuluję. No cóż…
Troszkę się rozpisałem. Mam nadzieję, że ta taktyka nieco pomoże przyszłym pokoleniom…
Szczerze mówiąc jest to najlepszy rozdział tego poradnika :~) Dlatego nie mam zamiaru się oszczędzać!
Na pierwszym miejscu chciałbym pozdrowić cały klan WM: Pera, Fliga, Czuba, Mocka, Nazze, Alka, BIZONA, Rava, Diega, Psycha, Kaka, Fjuba, Świetlika oraz cala nieaktywną sekcję: Strika, Ajana, Ediego, Allega :+)
Wszystkich prawdziwych hammerόw z którymi miałem okazję pograć i podzielić się opiniami na murzyńskie tematy: imba, seba, bartek i resztę których nie pamiętam :~)
Na pozdrowienia zasługują również wszyscy idioci z mojej listy przyjaciół:
Picka, Loleda, Jodaxa, IDID, Szczypa, WOJTKA, Toma, Korinsa, BEKA.
Przyjaciele z czatu tez zaslugują na pozdrowienia: Luc, Maky, Loczek, DRE
Potem reszte dopisze ;~(
:+)

Napisał: - idid -
Do artykulu dopisano 0 komentarz(y). Dodaj własną opinię!

Musisz być zalogowanym aby napisać/obejrzeć komentarze.
login:
hasło:
Nie masz jeszcze konta? Możesz je założyćtutaj.


+Przeglądarkowe gry
+Pogadajmy o filmach
+jaja sobie robią
+Gra o tron
+Pomóżcie w zakupie monitora :)
+Pogoda
+Hot Candy Land
+Szczecin Game Show
+mod do Lod sprzed kilku lat
+Propozycja
+Chary PvP oazy
+Luźna propozycja.
+Klan Infernal Hunters
+Cain's Bastards
+[WC] - Wybrańcy Charsi
+Klan diablo 3 < Rage > Zaprasza
+Klan Tajemnica poszukuje graczy SC NLD
+KU Przestrodze! Ban za obrazę gracza?
+Nazwy/skin przedmiotu
+Fakty i mity diablo 2


+Patch 1.10 dla Diablo 2 LoD
+Ancestral Recall v1.10
+Patch 1.11b dla Diablo 2 LoD
+Patch 1.09 dla Diablo 2 LoD
+Patch 1.11 dla Diablo 2 LoD
+Ukryte postatacie
+Cheater choice ver.3
+Uniq Rare Betmod
+D2itemsdatabase
+Valhalla 4.5r3
Czy będziesz grał w trybie rankingowym po wyjściu aktualizacji 2.1.0 w Diablo III ?
Tak
Nie


COOL SITE - konkurs www na najlepszš stronę internetowš
Lista polskich stron o Diablo II
Zagłosuj na Twoją ulubioną stronę raz dziennie!